سفارت آمریکا در ترکیه با صدور بیانیه ای به بازداشت یک کارمند کنسولگری این کشور در استانبول واکنش نشان داد.

اتهامات مطرح شده علیه کارمند کنسولگری آمریکا بی اساس است

به گزارش قدس آنلاین، در پی بازداشت یک کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول به جرم همکاری با گروه گولن و جاسوسی برای سران این جنبش، سفارت واشنگتن در ترکیه این اقدام مقام های قضایی ترکیه را محکوم کرده و ناراحتی عمیق خود از این رخداد را اعلام کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی سفارت آمریکا که به همین مناسب صادر شده آمده است: ایالات متحده آمریکا به شدت از بازداشت کارمند محلی خود در سرکنسولگری این کشور در استانبول (در تاریخ ۴ اکتبر) و درز منابع (اطلاعاتی) دولت ترکیه برای مطرح کردن کارمند (کنسولگری) در رسانه ها به جای دادگاه قانونی بسیار ناراحت است.

سفارت آمریکا همچنین تمامی اقدامات دولت ترکیه در این خصوص را «بی فایده» خوانده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما معتقدیم چنین اظهاراتی هیچ فایده ای در بر نخواهد داشت. ایالات متحده به همکاری با دولت ترکیه برای اطمینان از اینکه کارمندان دولت آمریکا و همینطور شهروندان آمریکایی در ترکیه به جهت روند قانونی در انطباق با قانون اساسی ترکیه و قوانین بین المللی عمل می کنند تمایل دارد.

سفارت آمریکا همچنین اتهامات وارد شده علیه کارمند خود در سرکنسولگری این کشور در آنکارا را کاملا «بی اساس» توصیف کرده و در ادامه بیانیه خود آورده است: برای چندین دهه، کار خستگی ناپذیر کارمندان محلی هر دو کشور در جهت ارتقاء همکاری میان ترکیه و ایالات متحده، امنیت هر دو کشور را همراه با افزایش فرصتهای تجاری ارتقا داده و شهروندان ما را به یکدیگر نزدیکتر کرده است. اتهامات بی پایه و اساس و غیر رسمی علیه کارمندان ما این شراکت دیرین را زیر سوال برده و بی ارزش می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.