رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در توئیتر نوشت که تیلرسون هرگز تهدید نکرده که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

ترامپ: تیلرسون هرگز تهدید به کناره‌گیری نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا، هرگز تهدید نکرده است که از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

این در حالی است که گزارش ها از شدت گرفتن درگیری داخلی بین اعضای دولت ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا حکایت دارد و این درگیری ها به جایی رسیده که گفته می شود رکس تیلرسون ، وزیر امور خارجه ، رئیس خود را فردی سبک مغز و ابله خوانده است. 

روز گذشته وزیر امور خارجه  آمریکا پرسش خبرنگاری را که از او پرسید آیا  رئیس جمهور ترامپ را فردی ابله و سبک مغز خوانده است بی پاسخ گذاشت و گفت وقتم را صرف پاسخ گویی به چنین اراجیفی نمی‌کنم. 

برخی رسانه های آمریکا از جمله شبکه ی تلویزیونی ان بی سی نیوز روز سه شنبه گزارش دادند رکس تیلرسون پس از نشستی که روز ۲۰ ژوئیه در پنتاگون ، وزارت دفاع این کشور و با حضور اعضای کابینه و مشاوران امنیت ملی ترامپ برگزار شد رئیس جمهور را فردی سبک مغز و ابله خواند و آشکارا او را بی اعتبار کرد. 

تیلرسون در نشستی خبری که خیلی پرشتاب پس از انتشار این خبر برگزار کرد به منتشرکنندگان گزارش تاخت اما هنگامی که یکی از خبرنگاران از او خواست پاسخی صریح به این موضوع بدهد از پاسخ گویی طفره رفت.  

خبرنگار پرسید: «آیا ممکن است موضع خود را درباره ی سرخط اصلی این خبر که می گوید شما رئیس جمهور را فردی ابله و سبک مغز خوانده اید بیان کنید و اگر چنین چیزی درست نیست فکر می کنید چنین گزارش هایی از کجا نشات می گیرند؟»

تیلرسون در پاسخ گفت: « وقتم را صرف چنین اراجیفی نمی کنم.» 

تیلرسون سپس برای اثبات وفاداری خود به ترامپ به ستایش و چاپلوسی از او پرداخت و گفت: « او (ترامپ) فردی باهوش است و کشورش را دوست دارد.» 

ترامپ هم چنین گزارش هایی را بی پایه و اساس خواند و در پیامی توئیتری نوشت: « ان بی سی نیوز هم پایگاه تولید و انتشار اخبار ساختگی است و حتی از سی ان ان هم متقلب تر و دغل بازتر است. ان بی سی نیوز مایه ی شرم گزارشگران خوب است. جای هیچ شگفتی نیست که در نظرسنجی ها جایگاه خود را از دست داده اند.»

رئیس جمهور آمریکا در پیام دیگری نوشت: « وزیر امور خارجه تیلرسون و مایک پنس ، معاون رئیس جمهور داستان ان بی سی نیوز را از اساس رد کرده اند. این داستان ساختگی است. آنها (ان بی سی نیوز) باید از آمریکا (مردم) عذرخواهی کنند.» 

ترامپ همچنین هنگام ورود به لاس وگاس در پاسخ به پرسشی درباره تیلرسون گفت: « به رکس اعتماد کامل دارم.»  

سی ان ان به نقل از منابع خود گزارش داد ترامپ پیشتر می دانسته تیلرسون او را فردی سبک مغز و ابله خطاب کرده است اما از جدا شدن یکی دیگر از اعضای ارشد دولتش هراس دارد.

تنش های روز افزون بین ترامپ و تیلرسون پس از آن آشکار شد که ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: « به رکس تیلرسون ، وزیر خارجه ی شگفتی سازمان گفتم تلاش او برای گفتگو با مرد موشکی کوچک (کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی) وقت تلف کردن است.»

باب کورکر ، سناتور جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنای آمریکا نیز ارزیابی سوزناکی از وضعیت رئیس جمهور ترامپ ارائه کرد. 

کورکر گفت: « وزیر امور خارجه تیلرسون ، وزیر دفاع متیس و جان کلی ، رئیس کارکنان کاخ سفید افرادی هستند که دارند تلاش می کنند کشور دچار هرج و مرج نشود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.