کرمانشاه- خدمات رسانی به ۷۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی در استان کرمانشاه از مباحث مطرح شده در ستاد اربعین استان کرمانشاه بود.

به گزارش قدس آنلاین، نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه امروز جمعه  با حضور هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد.

اربعین فرصتی استثنایی برای استان کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه  در ستاد اربعین استان کرمانشاه گفت:  اربعین یک فرصت خوب و استثنایی برای استان کرمانشاه است.

بازوند خطاب به اعضای ستاد اربعین افزود: اما و اگر ها را اینجا بکار نبرید،   کار برای امام حسین(ع) و سیدالشهداست و اما و اگر ندارد.

جعفر همتی، جانشین استاندار کرمانشاه در ستاد اربعین  نیز در این نشست گفت: قرار است در اربعین امسال به ۷۰ هزار زائر توسط کمیته تغذیه و اسکان از سوی سپاه، ارتش، اوقاف استان و ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خدمت رسانی شود.

آمادگی موکب‌های عراقی برای خدمات‌دهی  زائران اربعین

وی اشاره‌ای به دیگر خدمات ستاد اربعین در استان کرمانشاه گفت: این خدمات شامل آسفالت معابر، فراهم کردن گیت ها و خدمات شهری است و علاوه بر آن موکب هایی نیز در طرف عراقی برای خدمات دهی به زائران ایجاد شده است.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه بر نصب گیت‌های تردد زائران در کوتاهترین فرصت تاکید کرد و گفت: برخی از کمیته های ستاد اربعین کارهای خود را انجام ‌نداده اند و گیت های تردد زائران در مرزهای ما نصب نشده اند که باید هرچه سریعتر نصب شود.

تاکید بر تامین آب و برق و موکب های مسیر زائران

وی بر تامین خدمات مورد نیاز زائران از جمله آب و برق  تاکید کرد و گفت: موکب‌های طول مسیر نیز باید به سرعت تامین شود تا خدمات خوبی به زائران ارائه کنند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه بر برخورد جدی و سریع  با دفاتر غیرمجاز ثبت نام ویزا در استان تاکید کرد و گفت: این دفاتر باید هرچه سریعتر بسته شوند و تنها دفاتر مجاز فعال باشند.

وی از عملکرد مناسب کمیته بهداشت و درمان خبر داد و گفت: بنابر مصوبات این کمیته ۱۲ دستگاه آمبولانس در قصرشیرین مستقر خواهند شد و ۶۰ بیمارستان در حالت آماده باش قرار می گیرند.

امکانات درمانی در مرز خسروی برقرار است

همتی از تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی قصرشیرین و خسروی خبر داد و گفت: امکانات درمانی در مرز خسروی برقرار است.

وی اشاره ای نیز به خدمات دیگر استانها داشت و افزود: استان های معین کرمانشاه برای حمایت از سفرهای اربعین تاکنون کاری را انجام نداده اند و آماده ایام اربعین نیستند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه از امادگی استان برای اسکان روزانه ۱۵ هزار نفر خبر داد و خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار نفر در ایام اربعین در استان کرمانشاه تغذیه خواهند شد.

تغذیه ۳۰ هزار زائر اربعین حسینی توسط سپاه

وی افزود: اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام، ارتش و استان اردبیل هر یک ۱۰ هزار نفر و سپاه ۳۰ هزار نفر را روزانه پذیرایی خواهند کرد.

همتی عملکرد کمیته فرهنگی را مناسب ندانست و تصریح کرد: کمیته فرهنگی تاکنون عملکرد خوبی در زمینه تبلیغاتی نداشته است.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه  افزود: کارهای هماهنگی نیز  با کنسولگری عراق به خوبی انجام می شود.

وی بر برطرف کردن نقاط کور آنتن دهی تلفن همراه تاکید کرد و افزود: کمیته خدمات شهری نیز تاکنون اقدام های لازم به منظور استقرار در قصرشیرین را انجام نداده است.

اسکان زائران تنها در قصرشیرین باشد

مجتبی نیک کردار، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: باید از قصرشیرین تا خسروی هیچ اسکانی نداشته باشیم آخرین نقطه اسکان باید قصرشیرین باشد.

وی تصریح کرد: در شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب بوستان های خوبی برای رفع خستگی داریم۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار از سوی شهرداری منطقه ۱۴ تهران به این منظور در شهرستان های فوق در نظرگرفته شده است.

تامین روشنایی ۱۵ کیلومتر راه مسیر قصرشیرین- خسروی

نیک کردار، از تامین روشنایی مسیر قصرشیرین- خسروی خبر داد و گفت: روشنایی ۱۵ کیلومتر مسیر بین قصرشیرین و خسروی کاملا ترمیم و تعمیر شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: محل موکب ها باید سریعتر مشخص شده تا امتیاز آب و برق آن هر چه سریعتر گرفته شود.

اتمام سریع گیت‌های گذرنامه و خدمات مورد نیاز در قصرشیرین و خسروی

در ادامه فرامرز اکبری، فرماندار قصرشیرین گفت: مهمترین موضوع در این برهه از زمان گیت های گذرنامه، پارکینگها و سرویس های بهداشتی است که هرچه سریعتر باید کار اجرایی آنها به اتمام برسد.

۱۸۰ دستگاه آمبولانس آماده خدمات‌دهی به زائران اربعین

صائب مدرسی، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز گفت: ۵۴ پایگاه اورژانس از کنگاور تا مرز خسروی با ۱۸۰ دستگاه آمبولانس آمادگی خدمات رسانی به زائران را دارند.

احداث خط جدید ۲۰ کیلو ولت تقویتی از قصرشیرین تا خسروی

علیمراد مرادی مجد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: روشنایی ۱۴۵ هکتار پارکینگ در مرز تامین شده است.

وی افزود:عملیات احداث یک خط جدید ۲۰ کیلو ولت تقویتی از قصرشیرین تا خسروی نیز تا پایان مهرماه به اتمام می رسد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.