اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر عربی خوزستان خبر داد.

پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر عربی خوزستان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند اظهار کرد: جشنواره استانی تئاتر عربی خوزستان با هدف بهره گیری از ارزش ها و ظرفیت های نهفته در فرهنگ اقوام عرب خوزستان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیرخانه دائمی جشنواره استانی تئاتر عربی دشت آزادگان با مساعدت و همکاری مرکز هنرهای نمایشی و دفتر نماینده مردم دشت آزادگان برگزار می شود.

جوروند خاطر نشان کرد: پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر عربی خوزستان از ٢٦ الی ٢٩ دی ماه امسال به میزبانی شهرستان دشت آزادگان پذیرای اجرای گروه های نمایشی برتر خواهد بود.

 گفتنی است، فراخوان پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر عربی دشت آزادگان استان خوزستان توسط دبیرخانه دائمی جشنواره منتشر شده است.

در بخش شرایط شرکت در جشنواره استانی تئاتر عربی دشت آزادگان استان خوزستان آمده است:

نمایش هایی که در راستای ترویج شعار سال «اقتصاد مقاومتی- تولید، اشتغال» تولید گردند و از بسترهای تاریخی، ادبی، سیاسی، آداب و سنن و رسم و رسومات منطقه و استان خوزستان بهره مند باشند در اولویت خواهند بود.

نمایش هایی که مبتنی بر متن عربی یا ترجمه ی عربی نویسندگان بومی استان خوزستان که به فارسی نگاشته شده اند مورد قبول است.

نمایش های متقاضی نباید از ٤٥ دقیقه کمتر یا از ٩٠ دقیقه بیشتر باشند.

ارائه ی مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره از سوی کارگردان به دبیرخانه ی دائمی جشنواره الزامی است.

گروههایی متقاضی شرکت کننده در جشنواره می بایست یک نسخه از متن نمایشنامه را بر روی لوح فشرده در محیط word به همراه سه نسخه از فیلم اجرای عمومی نمایش بر روی لوح فشرده و گواهی تایید اجرای عمومی شهرستان خود و فرم درخواست تکمیل شده را در تاریخ مقرر به دبیرخانه ی جشنواره ارسال کنند.

کارگردانان محترم در هنگام تنظیم فرم درخواست دقت لازم را به عمل آورند، زیرا این فرم ملاک  برنامه ریزی های بعدی خواهد بود و هیچگونه تغییری در نام نمایش یا بازیگران و عوامل امکان پذیر نخواهد بود.

کلیه ی آثار پذیرفته شده موظف به ٤ روز اجرای عمومی اثر نمایشی در شهرستان خود می باشند.

گروه های راه یافته به جشنواره تا سقف مبلغ ٢٠ میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت خواهند کرد.

بر اساس گاهشمار فراخوان جشنواره گروه های متقاضی حداکثر تا تاریخ ١٥ آذرماه ١٣٩٦ مهلت دارند مدارک خود را به دبیرخانه ارسال نمایند و نتایج بازبینی تا تاریخ ٢٠ آذرماه ١٣٩٦ اعلام خواهد شد و پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر عربی دشت آزادگان استان خوزستان از تاریخ ٢٦ الی ٢٩ دیماه ١٣٩٦ به میزبانی دشت آزادگان برگزار می شود.

 متن فراخوان و فرم شرکت در پانزدهمین جشنواره استانی تئاتر عربی دشت آزادگان استان خوزستان در بخش فراخوان سایت «تئاتر خوزستان» به آدرسhttp://khoozestan.theater.ir  قابل دریافت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.