پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمد جاودانی بافکر» صبح دیروز با حضور مردم و مسئولان از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد.

ملت جاودان

قدس-  پیکر مطهر شهید مدافع حرم «محمد جاودانی بافکر» صبح دیروز با حضور مردم و مسئولان از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد.
 پیکر مطهر این شهید پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد و طواف در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) جهت خاکسپاری به قطعه گلزار شهدای مدافع حرم، بهشت رضا(ع) مشهد انتقال یافت و در آنجا در جوار سایر یاران شهیدش آرام گرفت.
گفتنی است پنجشنبه شب گذشته نیز مردم شهید پرور مشهد مقدس درمراسم وداع با این شهید والا مقام شرکت کردند و مراسم دیگری تحت همین عنوان با قرائت دعای پر فیض ندبه صبح دیروز در مهدیه اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در آیین وداع با پیکر مطهر شهید جاودانی، در اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: مدافعان حرم از جان، عمر و هستی خود گذشتند تا از پرچم اسلام و اهل‌بیت دفاع کنند.
وی با اشاره به اینکه این محافل در حقیقت مراسم تجدید میثاق با شهداست نه مراسم وداع با پیکر شهدا، اظهار کرد: شهدای مدافع حرم برای جان دادن در دفاع از حرم حضرت زینب(س) سختی‌های بسیار را متحمل می‌شوند.

 جاده پرزرق و برق دنیوی
وی گفت: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دارای دو جاده است؛ عده‌ای در جاده ثروت قرار می‌گیرند و برایشان تحصیل و شهرت مهم است و عده‌ای در جاده‌ای دیگر قرار می‌گیرند و شهیدان راهی را به ما نشان می‌دهند، سوا از جاده پرزرق و برق دنیوی، که ان شاءالله ما هم در این راه یعنی راه شهدای مدافع حرم قرار گیریم.

 منتظران واقعی اهل خودسازی هستند
وی با تأکید اینکه شهدا در شناخت حجت خود یک ‌لحظه عقب‌نشینی نکردند؛ افزود: آنان شاید در مسائل تئوریک امامت صاحب سخن نباشند اما رشد و تعالی دینی و نفسی داشتند.
وی گفت: از دیدگاه امام صادق(ع) منتظران واقعی اهل خودسازی هستند. شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز تا به آن درجه خودسازی نرسیدند به درجه رفیع شهادت نائل نشدند و این توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.
وی با اشاره به ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی(عج) گفت: برخی سال‌های سال انتظار متفاوتی را به ما معرفی کردند؛ انتظاری که با انزوا همراه بود، اگر چه پرچم حضرت ولی‌عصر(عج) را به دست گرفتند اما حاضر نشدند آیات شهادت را بخوانند، اما شهدای مدافع حرم با حضور در سوریه عشق به اهل‌بیت را به تعالی رساندند و محاسبات دشمن را در منطقه برهم زدند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.