رئیس جمهور گفت: برخی‌ها نانشان را در دعوا می‌بینند، چرا ما باید نزاع و دعوا کنیم در منافع ملی هم صدا باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان امروز شنبه (۱۵ مهر) در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، که در دانشگاه تهران برگزر شد، گفت: برای ما آغاز مهرماه و شروع تحصیلات دوران ابتدایی و دانشگاهی بسیار مهم است و هر توانایی در کشور داریم از علم است.

وی افزود: حادثه و فرهنگ عاشورا یک تابلوی کامل است وبا همه دقت ها و ظرافت ها منتهی ما فقط به گوشه ای از این تابلو نظر می افکنیم.

روحانی اظهار کرد: امام حسین (ع) برای اینکه حرمت کعبه شکسته نشود، از مکه به سوی کوفه خارج شد، چقدر آسان در جمعه ما حرمت و جایگاه شخصیت و افراد خدوم و خدمتگزار و کحبوب مردم چقدر راحت این جایگاه شکسته میشود توسط برخی قلم ها و زبان ها.

رئیس جمهور تصریح کرد: عاشورا بزرگترین مکتب آموزشی و دانشگاه ما است و بزرگترین عامل برای وحدت و امنیت ملی ماست و خیلی نباید برویم در جزییات که چه کسی و چه گونه و با چه سبکی عزاداری می‌کند، اصلش مهم است.

وی اضافه کرد: ما دانشگاه و مدیریت دانشگاه را قطعه قطعه کرده ایم، یکی مسئول دین، یکی مسئول علم و یکی مسئول انقلاب و نباید این تقسیم بندی ها صورت گیرد.  

رئیس جمهور گفت: باید بین دانشگاه ها و کلاس های ما رقابت باشد، ما یک رقابت ناسالم تحت عنوان جناح های سیاسی درست کردیم که معلوم نیست درست باشد.

روحانی تاکید کرد: در انتخابات شرکت می‌کنیم آخر انتخابات همه باید به خاطر مشارکت تشویق شوند و جایزه بگیرند، یک جناح جایزه می‌گیرد و یک جناح تنبیه می شود، این می‌شود انتخابات؟ شاید برخی از دستگاه ها بیکارند و باید شغلی داشته باشند، ناچارا عده ای را احضار کنند.

وی اضافه کرد: یک جناحی از اول ساختمان دیوارش کوتاه ساخته شده بود که نمی‌دانم چه گونه بوده است، اگر کسی خیلی هم تاثیر گذار باشد مثلا برای تشویق جامعه، مردم را تکرار کند بیایند پای صندوق، آنها نباید تشویق شوند؟ فقط باید یک عده تشویق شوند؟

روحانی گفت: در اقتصاد و علم و مدیریت انحصار خطرناک است و برای نقد و مشارکت همه را تشویق کنیم، نقد باید آزاد باشد، البته دانشگاه برای این است که مسائل و پیچیدگی ما را حل کند.  

رئیس جمهور بیان کرد: ما باید ببنیم برای چه شغلی به دانشگاه و کلاس دانشگاه نیاز داریم، امروز دانشگاهیان و دانشجویان ما در مسائل روز باید پیش رو باشد، دانشجو خوب باید نقد و انتقاد کند.

وی ادامه داد: نگذاریم عده ای جامعه ای ما را نسبت به آینده مایوس کند، و کار ارزشمند ملت را زیر علامت سوال ببرند.  

روحانی تصریح کرد: اگر معضلی در کشور ایجاد شد و به کشور سرایت کرد و ممکن است بر ما هم فشار وارد شود، اصلا چرا عده ای خوشحال می‌شوند که کشور دچار مشکل شود، برخی ها نانشان را در دعوا می‌بینند، چرا ما باید نزاع و دعوا کنیم در منافع ملی هم صدا باشیم.

رئیس جمهور اظهار کرد: ما در مذاکرات هسته‌ای و توافق برجام به مواردی رسیدیم، غیر قابل بازگشت، نه ترامپ و نه ۱۰ ترامپ دیگر درست شود، آنها غیر قابل بازگشت است.

وی افزود: ما در مذاکرات هسته ای، قدرت سیاسی خودمان را برای جهانیان روشن کردیم، دیپلمات های ما انقدر قدرتمند هستند که با ۶ کشور قدرتمند مذاکره کنند، این حرف ترامپ که ایرانیان ما را فریب دادند درست نیست.

روحانی تاکید کرد: ما در صحنه مذاکرات سیاسی با قدرت ظاهر شدیم و نشان دادیم که فقط در جنگ قوی نیسیتیم و در صلح هم قوی هستیم، ما اتحاد جهانیانیان را علیه ایران شکستیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما PMD را حل کردیم، آژانس انرژی اتم هم اعلام کرد که من نسبت به گذشته هسته ای ایران دیگر سوالی ندارم هرچه هست نسبت به آینده است، این پیروزی حقوقی ما است و از بین نمی‌رود، و در صحنه که سالهای علیه ما تلاش میکردند، آنها را بستیم،

وی افزود: در زمینه اقتصادی موفقیت هایی را به دست آوردیم که غیر قابل بازگشت است، سرمایه گذاری های متعددی را با خارجیان انجام دادیم که قابل بازگشت نیست.  

روحانی تاکید کرد: ما حق مسلم خود را از کف خیابان به نیویورک و وین بردیم، این قابل بازگشت نیست، چرا عده ای نادرست با مردم حرف میزنند، امروز اگر آمریکا تخلفی کند همه دنیا، آمریکا را محکوم می‌کند نه ایران را.

رئیس جمهور تاکید کرد: پای عهد ایستادن به ضرر معاهده کننده نیست، کسی که نقض عهد می کند حیثیت و اعتبار خود را زیر پا می گذارد. عده ای می‌خواهند بگویند مردم در سال های ۹۲، ۹۴ و ۹۶ اشتباه کردند، نه اشتباه نکرده اند، راه درست را برگزیدند، عظمیت و اعتبار ایران در جهان بالا رفته است.

وی افزود: کشور ما معضلات و مشکلاتی دارد که حل اینها به عهده مسئولان و مردم است، اما دانشگاه به خاطر جایگاهش وظایف سنگین تری برای حل مشکلات جامعه دارد.

روحانی بیان کرد: دولت دو رقم در سال پرداخت می‌کند، اگر این دو را در بخش عمرانی می‌بردیم چه می‌شد؟، ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان دولت از بودجه اش به صندوق بازنستگی کمک می‌کند چون این صندوق پول ندارد، ۴۲ هزار تومان هم به یارانه پرداخت می‌کنیم، ۹۲ هزار میلیارد توام اینگونه از دست دولت می‌رود، و شما گله می‌کنید که چرا ساختمان دانشگاه فرسوده است، همه اینها صحیح است اما مشکلات کشور مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم نیست از قبل به ما ارث رسیده است.

وی افزود: توقع دارم که همه دانشگاهیان معضلات کشور را فقط معضلات دولت ندانند بلکه معضلات کشور بدانند، برخی ها پدرهای خوب پولدار دارند، وقتی از دنیا می‌روند، پول و زمین و باغ و اینها نصیبشان می‌شود، برخی پدران دیگر قرض زیاد دارند و وقتی از دنیا می‌روند قرض زیاد نصیب فرزندانشان می‌شود، ما جزء دومی ها هستیم و ارث قرض پیشینیان را برده ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.