دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از انتخاب رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های جدید این مجمع خبر داد.

انتخاب هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش قدس آنلاین، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست‌خبری با خبرنگاران، گفت: مصوبه جلسه امروز مجمع به تعیین یک کمیسیون خاص با حضور ۱۶ نفر از اعضای مجمع برای بحث حول محور راهکارهای عملیاتی درباره نحوه پیاده‌سازی سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب و ارائه آن به صحن مجمع و خدمت رهبر انقلاب اختصاص داشت.

وی افزود: امروز همچنین دو کمیسیون جدید مجمع تشکیل جلسه دادند و اعضای هیئت‌رئیسه آنها مشخص شد که آقای شمخانی به عنوان رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی و آقای آقازده و سردار وحیدی هم به ترتیب به عنوان نواب رئیس و دبیر این کمیسون انتخاب شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همچنین در جلسه کمیسیون اقتصادی، بازگانی و اداری نیز بنده به عنوان رئیس و آقای قالیباف هم به عنوان نایب رئیس اول و آقای داودی نیز به عنوان نایب رئیس دوم و آقامحمدی هم به عنوان دبیر این کمیسیون انتخاب شدند.

رضایی درباره وضعیت اجرای سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر انقلاب، اظهار داشت: این سیاست به دلیل اینکه پس از قانون اساسی و قبل از قانون مجلس قرار دارد، باید در اداره کشور ساری و جاری شود و به تعبیری یکی از ابزارهای مهم اعمال ولایت است، ولی وضعیت اجرای این سیاست‌ها در کشور آن طور که انتظار می‌رود، اجرا نمی‌شود.

رضایی تصریح کرد: تدوین سیاست‌های کلی نظام طبق قانون اساسی بر عهده رهبری است و ایشان سیاست‌های کلی را با مشورت مجمع تشخیص تدوین می‌کنند. سران سه قوه، رئیس صدا و سیما و فرماندهان نیروهای مسلح مسئول اجرای این سیاست‌ها بوده و باید این سیاست‌ها را برای اجرا در زیر مجموعه خود تبدیل به آیین نامه و دستورالعمل کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ترامپ اعلام کرده سپاه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد، گفت: ترامپ انسان عجولی است و قبل از این که این بازی را شرع کند شکست می‌خورد ایران امروز بسیار قوی تر از ایران ۱۰ سال قبل است و ما امروز توانمندی‌های بزرگی در عرصه سیاسی و دفاعی داریم؛ ترامپ بهتر است وارد این بازی  نشود وگرنه خیلی زود شکست می‌خورد.

دبیر مجمع تشخسص مصلحت نظام  ادامه داد: ما در موضوع دفاع با کسی شوخی نداریم و دفاع از کشور را یک واجب  بزرگ می‌دانیم که حاضریم برای آن در خارج از مرزها جان خو دمان را تقدیم کنیم و در این زمینه آنچه که تشخیص دهیم را فراهم و استفاده کنیم. البته بارها گفته‌ایم که ما دفاع از کشور را در چارچوب استاندارد بین المللی انجام می‌دهیم و هیچ‌گاه بدنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و در آینده هم نخواهیم بود.

رضایی درباره اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام خاطرنشان کرد: از اخباری که ما در اختیار داریم مشخص است که ترامپ می‌خواهد موضوع تمدید تعلیق تحریم‌ها را به کنگره آمریکا واگذار کند و آنها هم دو تا سه ماه وقت دارند که وضعیت تمدید تعلیق تحریم‌ها را مشخص کنند. اگر ترامپ این کار را به کنگره واگذار کند فقط وضعیت را پیچیده‌تر کرده و به نظرمن ترامپ با این کار یک نوع خودکشی و انتحار سیاسی انجام می‌دهد.

وی درباره هجمه‌های اخیر علیه رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: اخیرا با توسعه فضای مجازی در داخل کشور این موضوع تبدیل به یکی از شیوه‌های جمع آوری اطلاعات شده است که طراحی سازمان‌های جاسوسی است. در این  طراحی از  طریق شایعات هدفمند سعی می‌کنند تا کسانی را که به آنها دسترسی ندارند را در فضای مجازی فعال کنند تا هرکسی خبری از این افراد دارد  در این فضا منتشر کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: لذا ایجاد شایعات هدفمند تبدیل شده به یک راه جمع آوری اطاعاتی که از راه‌های سنتی امکان دسترسی به آنها وجود ندارد. بایستی مسئولان کشور در راستای مقابله با چنین طرح‌هایی به پلیس بین الملل شکایت کنند و به نظر من به راحتی می‌توان این طرح‌ها را خنثی کرد. اینکه این اخبار فقط تکذیب شود کافی نیست، قوه قضاییه و سیستم اطلاعاتی باید برای حفظ حریم شخصی افراد سیستم‌هایی را ایجاد کنند و اگر افراد دلسوزی گزارشاتی در خصوص تخلفات دارند آنها را به سازمان‌های نظارتی ارائه بدهند.

رضایی درباره بازرسی از مراکز نظامی کشور تصریح کرد: بازرسی از اماکن نظامی خواسته غیر منطقی است و اگر کشوری اسرار نظامی خود را لو دهد، آسیب‌پذیر خواهد شد و آن کشور ناامن خواهد شد.

وی درباره جابجایی ساختمان فعلی مجمع تشخیص، اعلام کرد: طی ماه‌های آینده و تا پایان سال ساختمان فعلی مجمع به محل مجلس قدیم انتقال پیدا می‌کند و جلسات مجمع تشخیص هم در آنجا برگزار می‌شود، همچنین دفتر آیت الله شاهرودی هم به آنجا منتقل خواهد شد و در مقابل مجموعه پژوهشی مجمع تشخیص به ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک منتقل خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در جلسه امروز مجمع  بر روی موضوع آموزش سیاست‌های کلی نظام به مسئولان جدید کشور برای قبول بهتر مسئولیت‌ها و همچنین حسن نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی هم بحث و تبادل نظر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.