بجستان- فرماندار بجستان گفت: با توجه به اینکه کارهای خوبی در روستا ها انجام شده ولی از چیزی که دولت مغفول مانده اشتغال است که برای ماندگاری بیشتر جوانان باید به این مهم نیز رسیدگی بیشتری صورت بگیرد.

دولت از مساله اشتغال جوانان غافل شده است

به گزارش قدس انلاین، حجت الاسلام سید محمد حسن سجادی زاده امام جمعه شهر یونسی در جلسه شورای اداری شهرستان بجستان که عصر امروزدر روستای فخر آباد بر گزار شدبحث عبادت اجتماعی را از عبادت فردی بسیار با ارزشتر دانست و اظهار داشت: اگر مسئولان ما که برای رفع نیازمندیهای مردم و مشکلات آنان تلاش می کنند با نیت خیر پا به عرصه این تلاش بگذارند بسیار عملشان با ارزشتر از عبادتهای فردیشان خواهد بود.

وی رفع ظلم خدمت به محرومین را عبادتی ارزشمند دانست و اظهار داشت: نباید مسئولان ما برای خدمت به محرومین کوتاهی کنند زیرا اگر در این زمینه کوتاهی داشته باشند خداوند نیز آنان را نخواهد بخشید.

فرماندار بجستان در جلسه شورای اداری امروز که به مناسبت روز روستا در روستای اسوه فخرآباد برگزار شد با بیان این اینکه روستا در عرصه تولید جلودار است گفت: سخنان رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی گاها انتظار این است که حتما با ید از یک جا یک تحرک و استارتی ایجاد و مسئله مالی نیز حل شودولی ضمن اینکه مسئله مالی برکسی پوشیده نیست هدف ایشان تزریق منابع و پرداخت تسهیلات و شگردهای مالی نیست.

وی افزود: هدف رهبری این است که مردم در عرصه های مختلف ورود پیدا کرده و استفاده حد اکثری از حداقل ظرفیتها را داشته باشند و نمونه آن در برخی از روستاها از جمله فخر آباد و مارندیز این شهرستان به عینه ملموس می باشد و دلیل براین امر هم اینکه روستایی وروستاهایی که فعال تر بوده اندموفق تر نیز بوده اند.

مقام عالی دولت در شهرستان گفت: در همین منطقه بی آب و کویری فخر آباد اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفته از جمله اینکه پسته کار موفق این روستا با منابع آبی کم و زمین نه چندان مرغوب توانسته در استان موفق و به عنوان پسته کار نمونه معرفی شودو این فرد موفقیت با منابع محدود دلیل موفقیتش این است که برای هر پسته وقت گذاشته تا توانسته به این مرحله برسد.

وی آب را به عمق ۶۰ سانتیمتر بردن توسط کشاورز این منطقه و استفاده بهینه بدون اینکه تبخیری صورت بگیرد یکی از موفقیتهای ارزشمندی دانست که کشاورز توانسته با ابتکاری جالب و محدودیت منابع استفاده خوبی از منابع داشته و به موفقیتای خوبی نیز دست یابدو این به هیچ وجه با سایر شهر هایی که از منابع آبی خوب و زمین مناسب برخوردار می باشند قابل مقایسه نیست.

مهندس حسین ابراهیمی گفت: با شرایط آب هوایی منطقه بجستان و اینکه صنعت مرغداری بتواند چهارمین تولید کننده گوشت سفید استان را به خود اختصاص دهد از ارزش بالایی برخوردار می باشد که یعنی از حداقل امکانات حد اکثر استفاده را بردن و این توجه به ظرفیتها و استفاده بهینه از داشته ها می باشد.

ابراهیمی گفت: هدف مقدس نظام جمهوری اسلامی دستگیر از مستضعفین  و روستائیان بوده که در همین روستاهای بجستان کار های ارزشمندی صورت گرفته از جمله در زمینه گازرسانی و آب شرب مناسب و آسفالت و امنیت و بهداشت و آموزش و پرورش که کارهای بسیار خوبی حاصل شده است.

وی افزود: ازچیزی که مغفول مانده ایم اشتغال است که باعث ماندگاریها می شود و امروزجمعیت زیادی ازجوانان ما به شهر های بزرگ جهت کار مهاجرت و روستا ها از سکنه خالی شده اند و آنچه از دولت انتظار داریم فراهم ساختن زیر ساختها در حوزه روستایی برای ایجاد اشتغال و ماندگاری جوانان می باشد.

مهندس ابراهیمی آموزش و پرورش و مساجد را حوزه هایی دانست که می توانند در این زمینه نیز ورود پیدا کنند.

فرماندار بجستان دستاوردهای شهرستان در طول چهار سال گذشته در روستا ها را متذکر شده و افزود: ۱۱ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راههای روستایی و معابر باعث شده که در حوزه راههای روستایی با بیش از ۹۶ درصد بجستان برخوردار باشد و گازرسانی به بیشتر روستاها که در حال حاضر نیز برای روستاهای فخر آباد نیز با پی گیریهای انجام شده به مرحله خوبی رسیده است و باید اذعان کنیم که در بین ۱۸ شهرستان استان از شاخصها ی جلوتری برخوردار می باشیم و این نتیجه این است که دولت به روستاها با توجه به کمبود منابع مالی توجه خوبی کرده و تعامل خوبی داشته است.

در این جلسه که شهر دار بخش یونسی، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس اداره اموزش و پرورش و مدیریت جهاد کشاورزی گزارشی از فعالیتهای انجام شده را ارائه نمودند   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.