ساری- سفیر عراق در ایران گفت: در روابط بین‌المللی، ایران بیشترین رابطه را با عراق دارد و اولویت روابط ما نیز با ایران است.

اولویت عراق ارتباط با ایران است/ حجم تجارت دو کشور مناسب نیست

به گزارش قدس آنلاین، راجح صابر عبودالموسوی پیش از ظهر شنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی مازندران با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، اهداف این امام را بسیار والا برشمرد و افزود: نمایندگان امام حسین (ع) در عصر حاضر، مراجع تقلید بوده که در ایران رهبر معظم و در عراق آیت‌الله سیستانی هستند و برای پیروزی باید از آنها پیروی کرد.

سفیر عراق در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران اگر راه امام راحل را در پیش نمی‌گرفت به این مرحله نمی‌رسید و امروز  نیز به رهبری شایسته رهبری توانست پیروز و موفق باشد و ملت عراق نیز اگر به مرجعیت لبیک نمی‌گفت اکنون عراقی وجود نداشت.

وی با اشاره به این امر که علی‌رغم اینکه صدام بین دو کشور جنگ ایجاد کرد اما اکنون روابط دو کشور بسیار خوب است، گفت: در روابط بین‌المللی، ایران بیشترین روابط را با عراق دارد و اولویت روابط ما نیز با ایران است.

عبودالموسوی با اشاره به وضعیت منطقه و نیاز به اتخاذ تصمیمات تاریخی بر مبارزه با توطئه‌های استکبار جهانی تأکید کرد و افزود: باید شبانه روز کار کنیم تا گام سریعی برای آینده برداشته و گذشته را جبران کنیم.

وی با تأکید بر عملی شدن گفتگوها، بر برگزاری یک همایش مشترک سالیانه اشاره کرد و افزود: در این همایش، هر سال بررسی شود که چه اقداماتی در طی سال گذشته انجام شده و برای سال آینده چه اقداماتی می‌توان داشت.

سفیر عراق با اشاره به وجود برخی قوانین پیچیده در دو کشور، گفت: این قوانین برای امروز که نیاز به برداشتن گام‌های سریع داریم، همخوانی نداشته و ما باید در گفتگو و عمل شجاع باشیم.

وی بر برداشتن گام‌هایی که منفعت هر دو طرف را دربرداشته باشد تاکید کرد و افزود: من سفیر عراق در ایران هستم اما خود را برادار شما دانسته و خود را هم عراقی و هم ایرانی می‌دانم.

عبودالموسوی مبلغ ۶ میلیارد دلار روابط تجاری را در شأن دو کشور ندانست و افزود: در سه سال گذشته این میزان بیشتر بوده و بر حل مشکلات موجود تأکید کرد.

وی در رابطه با تعرفه‌های گمرکی گفت: یکی از رازهای موفقیت جمهوری  اسلامی ایران، مالیات مردم است و اغلب کشورها برای حل مشکلات اقتصادی از روش مالیات استفاده می‌کنند و  در طی دوسال گذشته تعرفه‌ها بیشتر شده است.

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه اگر درست کار کنیم، نتیجه خواهیم گرفت، تأکید کرد: نباید به مصالح کوتاه مدت و شخصی فکر کنیم و برای انجام کار باید بلند پرواز باشیم تا بتوانیم همه کارها را انجام دهیم.

سفیر عراق در تهران با اشاره به توانمندی‌های ایران، ایجاد نمایشگاه دائمی ایران در عراق را ضروری دانست و با توجه به موقعیت شهر بصره پیشنهاد کرد تا این نمایشگاه در بصره دائر گردد و وجود چنین نمایشگاهی تجار ما را بر این خواهد داشت تا به جای قرارداد با چین با ایران قرارداد ببندند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.