رئیس مجلس گفت: ایران از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت می‌کند.

لاریجانی: ایران از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «ایساکا سیدیبه» رئیس مجلس مالی، گفت: سفرهای شما به ایران می‌تواند کمک زیادی به گسترش همکاری‌های دوجانبه نماید.

وی افزود: اکنون سطح روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور در شرایط خیلی خوبی قرار دارد و امیدواریم که بتوانیم سطح روابط اقتصادی را هم ارتقا بخشیم.

رئیس مجلس گفت: ایران، دوستی و سطح روابط خوبی با کشورهای آفریقایی، بالاخص مالی دارد و همیشه مسائل این منطقه مورد توجه ما بوده و از استقلال کشورهای آفریقایی حمایت کرده‌ایم.

لاریجانی تصریح کرد: نمایندگان دو کشور می‌توانند عرصه‌های همکاری در حوزه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی را شناسایی کنند و اقداماتی را که باید توسط دو طرف انجام پذیرد، مشخص کنند.

 همچنین «ایساکا سیدیبه» رئیس مجلس مالی نیز در این دیدار، گفت: یک دوستی واقعی میان دو کشور برقرار  است و ما علاقه‌مندیم که هرچه سریع‌تر چارچوب جدیدی برای ادامه همکاری‌ها تعیین نماییم.

وی تصریح کرد: کشورهای آفریقایی بسیاری تمایل به روابط بیشتر با ایران دارند و می‌خواهند با سفر به کشور شما از نزدیک با فرهنگ و مردم ایران آشنا شوند.

رئیس مجلس مالی تأکید کرد: ما از طرف خود تمام تلاش‌مان را برای ارتقای سطح روابط تجاری به کار خواهیم بست و امیدواریم که به‌ زودی شاهد ورود محصولات و کالاهای ایرانی به کشور مالی باشیم.

«ایساکا سیدیبه» در پایان خاطرنشان کرد: ما همیشه دوست ایران خواهیم ماند و هیچ‌وقت با دشمنان ایران همکاری نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.