کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه افزایش دمای هوای کنونی کشور موقتی است، گفت: این افزایش دما تا روز سه‌شنبه در کشور به‌وقوع می‌پیوندد و رفته رفته از اواخر هفته شاهد ورود موج بارشی جدید و کاهش دما در غالب نقاط کشور خواهیم بود.

افزایش موقتی دمای هوا در نیمه شمالی کشور

به گزارش قدس آنلاین، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آتی کشور اظهار کرد: با عبور موج بارشی از کشور، جوی نسبتاً آرام غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد که به همین سبب شاهد افزایش دما و کاهش بارش باران در اکثر نقاط کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: این افزایش دما و کاهش بارش‌ها به‌ویژه در نیمه شمالی کشور به صورت موقتی تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد؛ دمای غالب نقاط کشور دو تا هفت درجه افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه امروز و فردا موج بارشی ضعیفی از کشور عبور می‌کند، تصریح کرد: امروز و در ساعت‌های آتی بارش‌های پراکنده باران در برخی نقاط استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات برخی نقاط مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته نقشینه، روز یکشنبه نیز این شرایط در ارتفاعات برخی نقاط استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات برخی نقاط مرکز کشور به‌وقوع می‌پیوندد و تغییر محسوسی هم در دمای هوا یا بارش‌های شدید ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امروز و فردا وزش باد شدید در جنوب غرب و غرب کشور به‌وقوع می‌پیونند، گفت: احتمال ایجاد گرد و غبار در استانهای جنوب غرب کشور در ساعت‌های آتی دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز سه‌شنبه موج بارشی جدیدی نیمه شمالی کشور را در برمی‌گیرد، گفت: این موج بارشی که باران وکاهش دما را ایجاد خواهد کرد، در روزهای آخر هفته استان‌های شمالی و البرز مرکزی را در برمی‌گیرد و باز هم شاهد بارش باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

نقشینه، شهرکرد با دو درجه بالای صفر را خنک‌ترین و اهواز با ۳۸ درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و اظهار کرد: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به ۲۴ درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی سه درجه گرمتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.