رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه شهرهای گردشگر کشور معرفی می‌شوند، گفت: سالانه ۱۴۰ هزار شغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی ایجاد می‌شود.

شهرهای گردشگر کشور معرفی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر مونسان بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجموعه باغ جهانی فین کاشان با بیان اینکه در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی برای پذیرش ۲۰ میلیون گردشگر تدوین شده است، اظهار داشت: ما اعتقاد داریم اهداف باید بلند باشد و امید است با اهمیت دولت و مجلس و همت مسئولان به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گردشگری حلال را محدود به گردشگری مذهبی ندانست و افزود: همه المان های گردشگری کشور گردشگری حلال است و لذا در معاونت سازمان به موضوع "شهر گردشگر" پرداخته شده و بدین معنی است که برای میهمانان و گردشگران این شهرها مطلوب هستند.

مونسان هدف از طرح "شهر گردشگر" را ارتقاء سطح کیفی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به بودجه دولتی چشم داشته باشند هیچ پیشرفتی ندارند زیرا بودجه دولت حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که نصف آن برای حقوق، یارانه و صندوق توسعه ملی صرف می‌شود و بیش از ۸۵ درصد به توسعه اختصاص پیدا می‌کند و لذا باید اقتصاد مردمی شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه هر منطقه باید بر اساس ویژگی‌ها و مزیت‌های آن منطقه پیشرفت داشته باشد، تصریح کرد: بوم‌گردی موضوع بسیار خوبی است که باید توسعه پیدا کرده و مشکلات اقامتی ما را تا حد زیادی حل کند و خوشبختانه به این مهم تا حدی پرداخته شده است.

وی گردشگری را در توزیع عادلانه ثروت موثر دانست و ابراز داشت: دولت سازمان را مکلف به ایجاد سالانه ۷۰ هزار شغل در بخش گردشگری و صنایع دستی کرده و در صورت تحقق نیازهای حداقلی این سازمان این مهم قابل تحقق است و لذا در صدد هستیم در تولید ناخالصی کشور سهیم بوده و آن را افزایش دهیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه پنج میلیون گردشگر خارجی داریم، بیان کرد: مهمترین چالش پیش رو بناهای تاریخی و طبیعت متعدد در کشور بوده و لازم است در مورد معرفی این پتانسیل‌های گردشگری از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.