یاسوج- اخبار کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد را در بسته اخبار کوتاه از استان بخوانید.

معرفی شهردار یاسوج/تأسیس هنرستان کشاورزی در کهگیلویه

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اخبار کوتاه از استان کهگیلویه و بویراحمد را در بسته اخبار کوتاه از استان بخوانید.

برداشت برنج تا اواسط آبان ادامه دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال ۲۸ هزار تن برنج از شالیزارهای استان برداشت شود گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت برنج اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت برنج در شالیزارهای کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته است افزود: میانگین تولید برنج در هر هکتار از شالیزارهای این استان افزون بر پنج تن است.

این مسئول عنوان کرد: مهمترین ارقام برنج کشت شده امسال در کهگیلویه و بویراحمد شامل چرام۱، چرام۲، فیروزه، سازندگی، شفق، شیرودی، فجر، خزر، ساحل، کادوس علاوه بر برنج چمپا و گرده محلی است.

برد ۱۹ بر ۵ واترپلوی گچساران بر حریف خود

در نخستین دیدار این هفته تیم واترپلو نفت و گاز گچساران پذیرای نماینده اصفهان بود. این دیدار از ساعت ۱۵ دراستخر مجموعه ورزشی آزادی این شهرستان برگزار شد و تیم میزبان موفق شد با نتیجه ۱۹ بر ۵ میهمان خود را از پیش رو بردارد و ۲ امتیاز این دیدار را از آن خود کند.

درادامه این رقابت ها ودرحساس ترین دیدار این هفته دو تیم تهرانی سایپا و نیروی زمینی ارتش در مقابل هم به آب زدند که این دیدار پایاپای و نزدیک در پایان با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ به سود سایپا به پایان رسید تا این تیم تا این هفته تمام دو امتیاز های خود را کسب کرده باشد.

دانشگاه یاسوج رتبه نخست شاخص استناد مقالات کشور

لیست یک درصد از دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا هر دو ماه یکبار روز آمد شده که دانشگاه یاسوج برای چندمین بار در لیست موثرترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است.

گفتنی است نام دانشگاه یاسوج در بین دانشگاه‌های جامع تهران، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، شهید بهشتی و چندین دانشگاه دیگر در میان موثرترین دانشگاه‌های دنیا می‌باشد.

براساس این گزارش پایگاه استنادی، دانشگاه یاسوج در شاخص نسبت استناد به مقاله  cpp=۱۰/۸۵ را کسب کرده است  که این نسبت (استناد به مقاله) دانشگاه یاسوج  را در رتبه نخست تمام دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور قرار داده است. همچنین در حوزه مهندسی، دانشگاه یاسوج با نسبت cpp=۱۲/۹۹   بالاترین رتبه را در کشور کسب کرده است.  

رتبه بین‌المللی اعلام شده بر حسب تعداد مقالات، تعداد استنادها و   cpp نیز گزارش شده است. رتبه بین المللی مقالات برتر دانشگاه یاسوج در حوزه مهندسی ۸۶ و رتبه بین‌المللی نسبت استناد به مقاله  cpp برابر ۵۸ می باشد.

با وجود تعداد کمتر مقالات این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی این شاخص‌ها نشان از کیفیت بسیار خوب مقالات منتشر شده این دانشگاه و پیشرو بودن پژوهش‌ها دارد.

نستهن مقدم رسما شهردار یاسوج شد

آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیران استانی و نماینده بویراحمد و دنا در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.

مدیران استانی و نماینده بویراحمد و دنا حکم نستهن مقدم به عنوان شهردار یاسوج به وی اهدا شد.

در این آیین از خدمات محمدعلی جاوید شهردار یاسوج قدردانی شد.

یک باشتی رئیس امور حقوقی شرکت نفت خزر شد

 با صدور حکمی از سوی محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت خزر شهرام گوهرگانی به سمت رئیس امور حقوقی و پیمان‌های این شرکت منصوب شد.

متن حکم انتصاب شهرام گوهرگانی از سوی محسن دلاویز به شرح زیر است:

با عنایت به تعهد و تخصص جنابعالی به سمت رئیس امور حقوقی و پیمان‌ها منصوب می‌شوید. با توجه به مأموریت این شرکت، ارتباط تنگاتنگ و هماهنگی حداکثری با مدیران و روسای شرکت در امور قراردادهای جاری و آتی از اهم برنامه‌های جنابعالی بشمار می‌رود.

تأسیس هنرستان کشاورزی به نام هاشمی رفسنجانی در کهگیلویه وبویراحمد

معاون آموزشی اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان بویراحمد با اعلام این خبر گفت: این هنرستان با همکاری مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد و اداره کل آموزش‌وپرورش استان در دو رشته مهارتی در سال تحصیلی جاری آغاز به کار نموده است.

مرکز نخبه پروری قرارگاه شهید طیب کهگیلویه وبویراحمد آغاز بکار کرد
با حضور مسئول سازمان بسج دانشجویی و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های یاسوج مرکز نخبه پروری قرارگاه شهید طیب استان افتتاح و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
مسئول بسیج دانشجویی استان در آئین آغاز به کار مرکز مطالعات و نخبه پروری قرارگاه دانشجویی شهید طیب استان با تاکید بر اینکه به سکولاریسم دانشگاهی دچار شده‌ایم که اهل فن دلایل مختلف و متعددی را برای آن ذکر می‌کنند، گفت: عده‌ای دلیل این موضوع را اساتید، برخی دانشجویان و محیط و دسته‌ای دیگر هم تلفیقی از هر سه را دخیل و عامل ایجاد موضوع می‌دانند.

ساختمان کلانتری بخش سپیدار افتتاح شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار در آیین افتتاح ساختمان فرماندهی و بهره برداری از ساختمان کلانتری  بخش سپیدار با تقدیر از خدمات روز افزون ناجا در برقراری و صیانت از امنیت و نکو داشت خاطره‌ی شهید فرزادیان از مدافعان حریم امنیت استان گفت:نیروهایی انتظامی استان با استفاده‌ حداکثری از ظرفیت موجود، حافظان واقعی امنیت مردم هستند.

سردار انصاری فرمانده‌ی انتظامی استان نیز با بیان اینکه ناجا در قالب ۴۱ رده‌ی انتظامی شامل کلانتری، فرماندهی بخش و پاسگاه انتظامی دراستان فعال است گفت: برای احداث این ساختمان که ۳۸۰ متر مربع زیر بنا دارد ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار هزینه شده است.

اعلام زمان مصاحبه داوطلبان پذیرفته شده ی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در ۶ خرداد ۹۶ برای انجام مصاحبه روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ مهر با در دست داشتن مدارک لازم به پردیس کوثر واقع در میدان شهید فهمیده یاسوج مراجعه کنند. داوطلبان به سایت آموزش وپرورش استان www.kb.medu.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.