دیشموک- مردم شهر دیشموک از بی توجهی مسئولان متولی نسبت به نبود دفتر ثابت، اخذ کرایه خودسرانه و بی سروسامانی آژانس های درون شهری و برون شهری دیشموک گلایه شدید دارند.

 بی‌ سر و سامانی آژانس‌های دورن‌شهری در شهر دیشموک

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مردم دیشموک از بی توجهی مسئولان متولی نسبت به نبود دفتر ثابت، اخذ کرایه خودسرانه و بی سروسامانی آژانس های درون شهری و برون شهری دیشموک گلایه شدید دارند.

بخش دیشموک با جمعیتی بیش از ۲۷ هزار نفر و شهر دیشموک بیش از ۷ هزار نفر جمعیت در آن زندگی می کنند.

خدمات رسانی به مردم به ویژه از سوی دستگاه‌های متولی برابر با قانون به مردم یک وظیفه است.

با گذشت بیش از ۱۶ سال از فعالیت شورا و شهرداری ها  و تغییر بیش از۴ شهردار برای دیشموک، همچنان خودروهای آژانسی دیشموک در بلاتکلیفی به سر می برند.

به دلیل انتقاد مردم و به درخواست شهروندان دیشموکی برای بررسی وضعیت؛ در گزارشی تلاش خواهیم کرد تا عوامل عدم ساماندهی تاکسی های درون شهری را جویا شویم.

بی توجهی دستگاه های متولی

برخی شهروندان دیشموکی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه، خودروهای آژانس درون شهری دیشموک کرایه را بصورت خودسرانه از مسافران اخذ می کنند، ضمن انتقاد خواستار پیگیری وضعیت از جانب مسئولان متولی هستند.

شهروندی اظهار کرد: هیچ آژانسی در شهر دیشموک دفتر ثابت ندارد و مشخص نیست به چه طریقی پاسخگوی شهروندان هستند.!

محمد حمیدی از شهروندان دیشموکی بیان کرد: کارت شماره همراه صاحب خودروها توسط صاحبان آژانس ها؛ یکی از مواردی است که در بی توجهی مسئولان از آن سو استفاده می شود.

وی افزود: درصورتی که باید آژانس های درون شهری دارای دفتر و همچنین تلفن ثابت باشند، ولی آژانس های مسافربری درون شهری دیشموک از این دو مقوله به کلی محروم بوده و هیچ مسئولی هم پاسخگوی این بی سروسامانی نیست.

در این رابطه به سراغ مسئول امور صنفی دیشموک رفتیم.

پاسخگویی در قبال پروانه فعالیت

محمد رضا نعمت پور مسئول امور صنفی دیشموک در این باره به خبرنگار ما گفت: امور صنفی فقط  در خصوص پروانه فعالیت آژانس های درون شهری پاسخگو است و تاکنون هم هیچ شهروندی از این وضعیت شکایت کتبی به ما تحویل نداد.

نعمت پور افزود: همه ی آژانس های درون شهری- برون شهری دیشموک دارای مجوز هستند ولی برخی خودورها که مدتی با بعضی آژانس های مجوز دار همکاری دارند؛ با گذشت زمان از کلاهک سوء استفاده کرده و زیر نظر آن آژانس کار نمی کند.

شهرداری متولی ساماندهی

مسئول امور صنفی دیشموک اذعان کرد: شهرداری مسئول ساماندهی این صنف است.

نعمت پور خاطرنشان کرد: بارها برای ساماندهی این صنف، به دستگاههای مختلف از جمله کلانتری، بخشداریف شورا و حتی شهداری نامه کتبی زده ولی تعمل و نتیجه حاصل نشد.

آژانس های بدون مجوز

یکی از صاحبان آژانس های دارای مجوز  شهر دیشموک با بیان اینکه؛ از عدم ساماندهی آژانس ها ما مجوزداران زیان می بینیم؛ تصریح کرد: بسیاری از آژانس های شهری دیشموک، مجوز ندارند.

بند ۲۷ ماده ۷۱؛ تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری از وظایف شورای شهر

براساس بنده ۲۷ ماده ۷۱ قانون شوراها؛  وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر یعنی بند ۲۷ تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری از وظایف شورای شهر است.

با توجه به بند و ماده قید شده در قانون شوراها، باید نرخ کرایه و ساماندهی توسط شورا و شهرداری انجام شود.

نکته قابل توجه اینجاست که بیش از ۴ شهردار دیشموک تاکنون تغییر کرده و برخی کارکنان شهرداری در مواقعی از قانون حرف می زنند که انگار قانون را از حفظ هستند ولی این امر نشان دهنده‌ی ان است که در کل از همه چیز  بی اطلاع‌اند و یا در جریان بوده و توان بلکه قصد ساماندهی ندارند.

به گزارش خبرنگار در بازدید از سطح شهر دیشموک نه فقط هیچ دفتری از آژانس های درون شهری مشاهده نشد، نارضایتی شدید مردم از وضعیت بیان و بلکه خواستار ساماندهی این صنف، در اسرع وقت هستند.

حالا باید دید دستگاههای متولی تا کی به این وضعیت سامان داده و مردم را از سردرگمی و آژانس ها را از بلاتکلیفی نجات می دهند.

در همین راستا و به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور فرمانده  انتظامی بخش دیشموک، بخشدار دیشموک ، سرپرست شهرداری و مسئول امور صنفی و مد یران تاکسی تلفنی های شهر دیشموک نشستی برای ساماندهی آژانس های شهر دیشموک، برگزار شد.
در این نشست ابتدا مدیران آژانس ها به ایراد سخن پرداخته و ازمشکلات و معضلات صنف خود سخن گفتند.

ساماندهی آژانس های مسافربری

قاسم جعفری رئیس شورای اسلامی شهر دیشموک گفت: امیدواریم با همکاری شورا، شهرداری و امورصنفی در اسرع وقت تاکسی تلفنی های شهر دیشموک ساماندهی می شوند.

مهلت ۱۵ روزه

روح الله اسفرم سرپرست شهرداری دیشموک با بیان اینکه؛ بعد از صدور پروانه به استثناء تخلفات نرخ، ساماندهی آژانس ها بر عهده شهرداری است، تصریح کرد:‌  به تاکسی تلفنی های شهر دیشموک فقط ۱۵ روز زمان مساعدت می شود که نسبت به تعیین و تکلیف جایگاه و تلفن ثابت اقدام کنند، در غیر اینصورت با همکاری امور صنفی لغو مجوز فعالیت آنها صورت خواهد گرفت.

بی سروسامانی آژانس‌هامحرض است
حسن امیریان بخشدار دیشموک با اشاره به اینکه؛ در قانون؛ مقررات هر صنفی به صراحت مشخص است، گفت: نتیجه این نشست در آبان ماه ۹۶ بررسی خواهد شد.

امیریان بیان کرد: تاکنون بی سروسامانی تاکسی تلفنی های شهر دیشموک؛ آشکار بوده است.

برخورد جدی با متخلفان صنف

ستوان دوم بیژن تندپور فرماندهی انتظامی بخش دیشموک در این جلسه به دغدغه اساسی یک ساله خود نسبت به ساماندهی آژانس های شهر دیشموک اشاره و گفت: همه ما باید به وظایف قانونی خویش پایبند باشیم.

تندپور افزود: همیشه درخصوص بی سروسامانی آژانس های شهر دیشموک از شهرداری و امور صنفی گلایه داشته و خواهان ساماندهی این صنف بودم.

وی با بیان اینکه؛ اگر تاکسی تلفنی تخلف کند شرم آور است؛ اذعان کرد: با هرگونه تخلف در حوزه تاکسی های تلفنی برابر با قانون برخورد جدی خواهیم کرد.

تندپور متذکر شد: هیچ خودرویی به ویژه تاکسی های تلفنی در دیشموک؛ حق دودی کردن شیشه خودرو را ندارند و درصورت مشاهده برخورد می شود.

 فرماندهی انتظامی بخش دیشموک ضمن تاکید جدی به مدیران آژانس های درون شهری نسبت به رعایت ضوابط و مقررات قانونی، گفت: تاکسی تلفنی ها شهر دیشموک در اسرع وقت نسبت به تعیین و تکلیف یک جایگاه ثابت و نصب خط تلفن ثابت اقدام کنند.

تندپور تاکید کرد: در برخورد با متخلفان صنف تاکسی تلفنی " تخلفی که در حیطه نیروی انتظامی باشد"، درنگ نخواهیم کرد و بصورت جدی برخورد می می کنیم.

وی؛ هدف خود و همه مسئولان را خدمت صادقانه و صالحانه به مردم عنوان و از مدیران آژانس ها خواست تا نسبت به رعایت قوانین شورا، شهرداری، امورصنفی و نیروی انتظامی را برای خدمات رسانی بهتر به مردم، همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.