بجنورد- مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در سال۹۶ حدود شش میلیارد تومان بودجه برای ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی پیش بینی شده است و با توجه به اینکه اعتبارات در نیمه دوم سال وصول می‌شود امیدواریم تا پایان سال به دو هزار زوج جوان نیازمند جهیزیه پرداخت کنیم.

پرداخت ۲ هزار جهیزیه به زوج‌های نیازمند خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد خراسان شمالی، عباس اهرابی، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل شده است که تا کنون ۷۸۰ نفر از این زوج ها موفق به دریافت جهیزیه شده اند.

وی افزود: این نهاد به تمامی دختران و پسران دم بخت و بانوان درآستانه ازدواج مجدد تحت حمایت خودکمک هزینه ازدواج پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ زوج جوان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند، افزود: در نیمه نخست امسال  یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان  به خدمات کمیته امداد در حوزه حمایت از ازدواج آسان زوج های نیازمند اشاره کرد و گفت: این نهاد در سه گام اساسی خدمات  حمایتی خود را  شامل پرداخت جهیزیه ، کلاس های آموزشی، معرفی به بانک برای دریافت وام  در قالب طرح تامین جهیزیه وهزینه ازدواج به زوج های نیازمند ارائه می دهد.

اهرابی اهداء جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت و پرداخت هدیه ازدواج به پسران مددجو را اولین گام اساسی این خدمت عنوان کرد وادامه داد: در گام بعدی زوج ها به بانک های عامل برای دریافت وام ازدواج معرفی می شوند.

وی همچنین برگزاری کلاس های آموزش و مشاوره قبل از ازدواج را از سایر فعالیت های این خدمت دانست و گفت: اهداء جهیزیه به بانوان تحت حمایت زیر ۵۰ سال که اقدام به ازدواج مجدد کنند نیز از این خدمت بهره مند می شوند .همچنین  این نهاد به نیازمندان غیر تحت حمایت نیزدر صورت احراز نیازمندی جهیزیه اعطا می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان  یاد آور شد: مددجویان وهمچنین نیازمندان می توانند با مراجعه به کمیته امداد وارائه مدارک شامل تصویر تمام صفحات شناسنامه‌های زوجی، تصویر صفحات یک تا چهار سند ازدواج، تصویر برگ آماده به خدمت، کارت پایان خدمت و یا گواهی اشتغال به تحصیل داماد، فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی زوجین، تأییدیه گذراندن دوره آموزش مشاوره قبل از ازدواج صادره از مراکز بهداشت، تصویر صفحه مشخصات دفترچه مددجویی می توانند از این خدمت استفاده کنند.

اهرابی همچنین ارائه فتوکپی برگ فوت همسر یا طلاق نامه برای بانوانی که ازدواج مجدد دارند را از سایر این مدارک عنوان کرد وگفت:سقف پرداخت جهیزیه در خراسان شمالی دو میلیون تومان و هزینه ازدواج نیز ۷۰۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.