رشتخوار- مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار از آغاز کشت چغندر قند و کلزای پاییزه در سطح بیش از ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی  رشتخوار  زیر کشت محصولات پاییزه رفت

حمیدرضا رضایی به خبرنگار قدس آنلاین گفت: پیش بینی می شودیک هزارو۷۵۰تن از این سطح محصول برداشت شود.

وی گفت: در جهت حمایت از کشاورزان کار خرید چغندرقند به صورت تضمینی توسط کارخانه چغندر قند شهرستان تربت جام انجام می‌شود.

وی، گندم، جو، کلزا و گلرنگ را از جمله مهمترین محصولات کشت پاییزه شهرستان عنوان کرد و گفت: علاوه بر این محصولاتی از جمله کنجد، پنبه، چغندرقند، ارزن، آفتابگردان، سبزی و صیفی، ذرت، شلغم و چغندرعلوفه ای از جمله مهمترین محصولاتی هستند که در پاییز برداشت می شوند.

مدیر جهادکشاورزی رشتخوار با تأکید بر لزوم انتخاب رقم مناسب کشت توسط کشاورزان به منظور برداشت محصول خوب و با کیفیت، بیان داشت: رعایت تاریخ کشت، عمق مناسب، تراکم مناسب، آماده سازی بستر مناسب کشت، انتخاب شیوه کشت مناسب و تنظیم و کالیبراسیون ادوات کشت از جمله نکات دیگری است که کشاورزان باید در کشت پاییزه مد نظر قرار دهند.

رضایی همچنین به سیاست های  وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از تکنولوژی های نوین توسط کشاورزان اشاره کرد و و گفت: در این راستا رویکرد وزارت به سمت کشت های نشایی و کشت پاییزه محصولات چغندرقند و چغندر علوفه ای، پیاز و ... سوق پیدا کرده است

وی، توسعه سیستم های نوین آبیاری نوین برای افزایش بهره وری آب، توسعه کشاورزی حفاظتی و کشت کودسبز به منظور افزایش مواد آلی خاک، افزایش ظرفیت ذخیره آب در خاک و جلوگیری از تبخیر و تعریق، توسعه کشت ارقام مقاوم به خشکی و شوری و استفاده از اراقام زودرس و میان رس را از دیگر سیاست های جهاد کشاورزی در این زمینه عنوان کرد.

به گفته وی سالانه بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان رشتخوار زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود که بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات تولید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.