بجنورد- مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: برگزاری منظم مجامع سالیانه هئیت های ورزشی و شورای عالی ورزش استان با ریاست استاندار در دستورکار است و کلیه هیئت ها باید در خصوص عملکرد خود به اصحاب رسانه و جامعه ورزش و جوانان پاسخگو باشند.

برگزاری مجامع سالیانه هیئت های ورزشی و تشکیل شورای عالی ورزش استان دردستور کار است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، کوروش بهادری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران را بازوان قدرتمند ورزش استان عنوان کرد و گفت: بازتاب تلاشهای ورزش و جوانان در سایه حمایت ها و فعالیتهای اصحاب رسانه است و از هرگونه انتقاد سازنده و به دور از حاشیه استقبال خواهیم کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت ۴۸ هیئت ورزشی در استان خاطر نشان کرد: در راستای ساماندهی هیئت های ورزشی و بازخورد بهتر عملکرد ورزش استان تمام هیئت های ورزشی استان در سه گروه تقسیم وقطعا با هیئت های کم کاربرخورد خواهد شد.

بهادری همچنین بر تشکیل هر چه سریعتر شورای عالی ورزش استان تاکید کرد و گفت: اولین جلسه شورای عالی ورزش استان به زودی با ریاست استاندار برگزار و مشکلات و دستاوردهای ورزش خراسان شمالی در این نشست ها بررسی خواهد شد.

وی تشکیل کمیته پیشکسوتان ورزشی را از دیگر برنامه های مهم خود عنوان کرد و گفت: از رسانه های فعال استان بویژه ایستگاه ورزش انتظار میرود در معرفی پیشکسوتان ورزش خراسان شمالی فعالیت بیشتر داشته باشد تا جوانان این استان با قهرمانان دیروز و پیشکسوتان امروز بیشتر آشنا شوند .

مدیر کل ورزش و جوانان استان در ادامه بر ورود مستقیم بخش خصوصی و حمایت پررنگتر اسپانسرهای ورزشی از ورزشکاران استان و استعداد یابی ورزشی با همکاری آموزش و پرورش استان تاکید کرد.

مسئول واحد فنی و مهندسی استان نیز در پاسخ به تعداد پروژه های نیمه تمام استان گفت: در حال حاضر ۶۷ پروژه نیمه تمام دراستان با ۱۶۰ هزار متر زیر بنا وجود دارد که از این تعداد ۱۸ پروژه رو باز و ۴۹ پروژه سر پوشیده است .

مهدی عزیزی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها را مبلغ ۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

رئیس گروه ورزش قهرمانی استان نیز در این نشست تعداد مدالهای کسب شده در سطح جهانی ، آسیایی و بین المللی را ۴۰ مدال در شش ماه اول سال عنوان کرد و گفت: تعداد مدالهای کسب شده کشوری در شش ماه اول سال با احتساب رشته های سبکی ۱۴۰مدال است .

فرحی در پاسخ به سئوالی در خصوص جذب و استخدام ورزشکاران در دستگاه های اجرایی نیز گفت: طبق قانوان جذب قهرمانان ورزشی تنها در سطح مسابقات معتبر آسیایی ، المپیک و جام جهانی رشته های فوتبال ، والیبال و بسکتبال است و شامل رشته های سبکی نمی شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان نیز در این نشست از برگزاری ۴۰ کارگاه آموزشی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی ویژه جوانان در استان با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیون تومان خبر داد.

فیروزه با تاکید بر الزامی بودن آموزش های قبل از ازدواج ویژه زوجین جوان از راه اندازی سه مرکز تخصصی مشاوره در استان خبر داد.

وی میانگین ازدواج پسران در استان را ۲۱ سال و دختران را ۱۹ سال عنوان کرد و اظهار داشت: با همت ستاد ساماندهی امورجوانان و حمایت های صورت گرفته شاهد کاهش ۵ و ۶ دهم درصدی طلاق در ۴ ماه نخست و افزایش ۱۰ درصدی ازدواج در استان خراسان شمالی هستیم .

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به فعالیت ۳۵ سازمان مردم نهاد در استان خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه به ازای هر ۵ هزار جوان یک سمن باید در کشور ایجاد شود و تعداد سازمانهای مردم نهاد به ۵۵ سمن در خراسان شمالی خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.