اصفهان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید فکری برای مسکن قشر جوان و افرادی که قصد تشکیل زندگی دارند، بکند در این صورت با وضعیت فعلی کسی نمی‌تواند صاحب منزل شود.

نرخ مسکن با قدرت اقتصادی مردم همخوانی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی پیرامون این موضوع که نرخ مسکن با قدرت اقتصادی مردم همخوانی ندارد، اظهار داشت: مسکن جزء نیازهای اولیه مردم به ویژه جوانانی است که قصد تشکیل زندگی را دارند.

وی افزود: جوانی که بیکار است و درآمد ندارد قطعاً نمی‌تواند منزلی اجاره و یا حتی رهن کند، یعنی با قدرت اقتصادی وی این اقدام امکان پذیر نیست، بنابراین با این شرایط چگونه می‌تواند منزلی خریداری کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: جوانی که دارای شغل است، اگر ماهانه ۲ میلیون تومان هم حقوق بگیرد که بیشتر نیز حقوق مصوب وزارت کار را دریافت می‌کنند با این حال اگر ماهیانه ۱.۵ میلیون تومان حقوق خود را پس‌انداز کند حداقل حدود ۱۵ سال طول می‌کشد تا بتواند خانه‌ای ۴۵ متری در محله‌ای متوسط خریداری کند.

وی اضافه کرد: بنابراین به نظر من دولت باید فکری برای مسکن قشر جوان و افرادی که قصد تشکیل زندگی دارند، بکند در غیر این صورت با وضعیت فعلی قطعاً درآمدها و هزینه‌ها با همدیگر مطابقت ندارد و کسی نمی‌تواند این‌گونه صاحب منزل شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.