اهواز_ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تمام تلاش مان را باید بکنیم که دانش آموزان، جامعه، همه مردم و مسئولان ذهن شان درگیر کسب مهارت های زندگی اجتماعی شود.

لزوم توجه مسئولان و دانش آموزان به مهارت های زندگی اجتماعی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد تقی زاده در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک (همیاران پلیس) که صبح شنبه در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش استان در اهواز برگزار شد با بیان اینکه فلسفه ای انقلاب عاشورا فکر می کنم  بزرگ ترین با شکوه ترین و تاثیرگذار ترین انقلاب بعد از انقلاب نبی اکرم (ص)، انقلاب و واقعه عاشورا باشد اظهار کرد: انقلابی که متعلق به یک سرزمین، یک ملت و یک دوره خاص نبوده، بلکه در یک در طول تاریخ تاثیرگذار و قوی حرکت های تاریخ بود.

وی خطاب به همیاران پلیس حاضر در این همایش گفت: یکی از انقلاب های بزرگ دنیا در دوره معاصر در سرزمین هند بوده، رهبر این انقلاب یکی به اسم گاندی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: گاید که مسلمان نبوده به عنوان رهبری یک سرزمین بزرگ بود، اما درباره امام حسین (ع) بعد از اینکه از زندان انگلیس ها آزاد و برعلیه آن ها برای ملت خود قیام می کند یک سخنرانی که داشت به مردم سرزمین هند می گوید، شما اگر بخواهید از زیر یود استعمار انگلیس رهایی پیدا کنید هیچ راهی ندارید مگر این که راه محمد دوم را ادامه بدهید منظورش از محمد دوم، امام حسین (ع) بوده است.

تقی زاده تصریح کرد: یک کسی که هیچ ارتباطی به دین اسلام و مذهب تشیع و امام حسین(ع) ندارد به ملتش چنین پیامی را می دهد شما اگر می خواهید آزادی خود را بدست آورید باید راه محمد دوم یا امام حسین(ع) را ادامه دهید. به هرحال ما باید پیام انقلاب عاشورا را به خوبی بفهمیم و درک کنیم.

وی با بیان اینکه این همایش برای توجه به قانون و مقررات است اظهار کرد: اگر تمام نتیجه آموزش و پرورش کسب ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی باشد. مهارت های که شامل دوستی، محبت، احترام بزرگترها، احترام به قانون، وحدت، همدلی و هماهنگی هشتند

تقی زاده در ادامه بیان کرد: این موارد ساده ترین مهارت های زندگی اجتماعی هستند که ما باید لا به لای اوراق دفتر و کتاب مدرسه مان آن ها را خوب یاد بگیریم به ویژه قوانین راهنمایی و رانندگی است.

وی گفت: در راس بسیاری از قوانین، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستند چرا که این قانون ارتباط با مستقیم با جان ما دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خطاب به دانش آموزان حاضر در این همایش با بیان اینکه سن شما به جنگ هشت سال دفاع مقدس نمی رسد عنوان کرد: در اوج جنگ هشت ساله استعبار جهانی بر علیه سرزمین ما ۲۱۴هزار شهید داده ایم اما در طول دوره ۱۰ ساله از ۸۴ تا ۹۳ در تصادفات جاده ای متاسفانه ۲۲۱ هزار کشته داشیتم نکته خیلی عجیبی است در طول یک جنگ گسترده هشت ساله که با بمبارانها و اسلحه بوده ما ۲۱۴ هزار شهید داستیم اما در تلفات جاده ای  ۲۲۱ هزار کشته داشتیم.

وی ادامه داد: علتش سه عامل انسانی، جاده و وسیله نقلی است اما اساسی ترین عامل انسانی است. چون که یک فرد در طول ۳۰ سال رانندگی می کند هیچ مشکلی به وجود نمی آید اما کسانی را می بنید که از همان وسیله نقلیه و جاده استفاده می کند اما هر ساله یک حادثه را به وجود می آورد پس عامل انسانی و عدم توجه به قوانین و مقررات بزرگ ترین عامل در این آسیب های است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشیم و بچه های ما در سن شما از اکنون به این مسائل توجه داشته باشند به عنوان یک مهارت زندگی اجتماعی جزء اساسی ترین مهارت هایی است که در هر جامعه باید به آن توجه شود.

تقی زاده گفت: بنابراین تمام تلاش مان کنیم دانش آموزان، جامعه و همه مردم مسئولان ذهن شان درگیر این مسائل شود.

وی عنوان کرد: با توجه و احترام به قانون و رعایت حق دیگران می توانیم  یک جامعه ای با شاخص های بالایی فرهنگی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.