یاسوج- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری استان به بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری ۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نشست واگذاری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس گروه اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، نایب رئیس اتاق بازرگانی استان و جمعی دیگر از مسئولان پیش از ظهر یکشنبه در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به سیاست‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه ایجاد اشتغال، اظهار کرد: ۱۵ پروژه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بر اساس قرارداد BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال) به بخش خصوصی با هدف رونق اشتغال واگذار می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود برای این پروژه‌های گردشگری را به کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری این اداره‌کل جهت ارزیابی تحویل دهند.

دبیر کارگروه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های قابل واگذاری را سد شاه قاسم، تنگ مهریان، اردوگاه خهکلون، اردوگاه بیژن، منطقه کوه گل، اردوگاه چشمه بلقیس چرام، اردوگاه بی بی حکیمه، اردوگاه شراب گرو، اردوگاه دشتک دیل، اردوگاه پارک جنگلی، اردوگاه توت‌نده، اردوگاه تنگ ماغر، برم الوان و بندان سی‌سخت عنوان کرد.

باقری با بیان اینکه پروژه غار ده شیخ به سرمایه گذار واگذار شده است گفت: سرمایه‌گذار برای احداث این مجتمع یک هکتار زمین خریداری کرده است و احداث جاده دسترسی به غار، رستوران با فضای باز، رستوران با فضای بسته، کافی شاپ، آلاچیق و سکوی نشیمن در این مکان در دستور کار سرمایه‌گذار قرار دارد.

وی گفت که با بهره برداری از فاز نخست پروژه تفریحی غار دهشیخ در پاتاوه و اجرای کامل اردوگاه  ۵۰ نفر و در مجموع نیز ۱۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم برای این طرح گردشگری پیش بینی شده است.

باقری ابراز کرد: برای برخی از پروژه‌های ذکر شده سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کردند که طرح‌های آنها توسط کارشناسان این اداره‌کل در حال ارزیابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.