یاسوج - نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری این کنگره، بزرگداشت یک شخص نیست بلکه تکریم علم، دانش، مقام علمی و فضلیت است.

کنگره ای ملّی برای پاسداشت عالمی انقلابی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، با هدف تکریم و نکوداشت شخصیت حضرت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی،‌ نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد،‌ کنگره ملّی ایشان در یاسوج برگزار می گردد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: برگزاری این کنگره، بزرگداشت یک شخص نیست بلکه تکریم علم، دانش، مقام علمی و فضلیت است.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی با بیان اینکه همگان بر شخصیت علمی، غیرت و شجاعت مرحوم آیت الله ملک حسینی واقفند گفت: برگزاری چنین کنگره ایی باعث تداوم تکریم و گرامیداشت یاد و خاطره شخصیت های علمی و معنوی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئولان با داشتن تجربه کنگره سرداران و شهدای استان در سال گذشته می توانند کنگره خوبی را برگزار کنند گفت: این کنگره فرصت خوبی برای معرفی شخصیت ملی آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی و آثار علمی و فقهی این شخصیت برجسته انقلابی است.

وی با بیان اینکه از شخصیت های مهم ملی و کشوری و اندیشمندان در عرصه های حوزه و دانشگاه برای شرکت در این کنگره دعوت شده است گفت: با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با سالروز رحلت این عالم ربانی زمان برگزاری کنگره از مهر ماه به آبان ماه تغییر داده می شود.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به اینکه این کنگره در یک روز و در دو شیفت صبح و عصر برگزار می شود افزود: بزودی زمان دقیق برگزاری کنگره اعلام خواهد شد.

آیت الله ملک حسینی، نماد مبارز سیاسی و انقلابی بود

در نشستی که به این مناسبت برگزار شد فتاح محمدی، معاون فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آیت الله ملک حسینی، نماد مبارز سیاسی و انقلابی بود که می تواند چهره استان را در سطح ملی و بین المللی درخشان تر کند.

محمدی ضمن تأکید بر شخصیت علمی و مبارز آن عالم وارسته برای نسل جوان افزود: تکریم و نکوداشت این عالم ربانی باید در بهترین شرایط و بالاترین سطح برگزار شود.

تأکید مراجع عظام تقلید: مجاهدت‌های قبل از انقلاب این شاگرد برجسته امام (ره) و وفاداری ایشان به رهبری و آرمان‌های انقلاب از نکات بی بدیل و ارزشمند در زندگی آن عالم فرزانه است

گفتنی است که به مناسبت برگزاری این کنگره گروهی متشکل از روحانیون و مسئولان اجرایی کنگره به همراه آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی به شهر قم سفر کردند و با حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، سبحانی، علوی گرگانی، علوی طباطبائی بروجردی، حسینی بوشهری و میلانی دیدار و گفت و گو کردند. در این دیدار مراجع تقلید و آیات عظام با ذکر ویژگی‌های بارز شخصیتی آن عالم فقید در ابعاد مختلف فقهی، علمی، اخلاقی و مبارزاتی علاقه شدید ایشان به مردم استان را عامل مهم ماندگاری نام و یاد این عزیز دانستند و تأکید کردند: مجاهدت‌های قبل از انقلاب این شاگرد برجسته امام (ره) و وفاداری ایشان به رهبری و آرمان‌های انقلاب از نکات بی بدیل و ارزشمند در زندگی آن عالم فرزانه است.

نگاهی گذرا بر زندگی پر برکت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی(ره)

گفتنی است آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد در جوار حرم جدش امامزاده قاسم (ع) در خانواده ای متدین و اهل علم متولد شد.

سید کرمت الله، پس از پایان تحصیلات ابتدائی در تل خسرو در سال ۱۳۱۵ به شیراز رفته و ضمن گذراندن کلاس سوم متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت.

مقدمه علوم و ادبیات عرب را در خدمت پدرش پی گرفت و سپس تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه منصوریه از محضر اساتید مسلمی چون حکیم احمد دارابی و آقا میرزا عبدالکریم یزدی ادامه داد.

وی از سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت و حدود ۱۶ سال در محضر استوانه های فقاهت و اساتید برجسته ای از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت الله حجت کوه کمری و مرحوم آیت الله سید داماد یزدی گذراند، حدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی مشغول و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد که به همین علت مورد عنایت و توجه خاص حضرت امام (رحمه الله تعالی علیه) قرار می گرفت .

در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت الله العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت و در مدرسه خان (امام قلی خان)، به تدریس طلاب علوم دین پرداخت.

از سال ۴۱ پس از خروش و قیام امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست .

وی به تحقیق و به موجب بخش به دست آمده از اسناد ساواک ارگان امنیتی انتظامی سابق و به زعم آنها از جمله خطرناک ترین شاگردان امام و از افراطی ترین روحانیون تحت مراقبت بوده است.

تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرت ها و بازدیدها خصوصاً هنگام ورود به عرصه ایلات عشایر، تعرض های مکرر به مدارس و بیت ایشان، متواری بودن چند ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئی های سخت گیرانه، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم، همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی اوست .

آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری پس از ۸۸ سال عمر با عزت و برکت خود سحرگاه جمعه، ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۱ هجری شمسی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست و با حضور گسترده اقشار مردم به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.