رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به همکاری شهرداری تهران برای بهسازی پارک پردیسان گفت: مالکیت این پارک به شهرداری واگذار نمی‌شود و نظارت عالیه سازمان محیط زیست درمدیریت پارک هم برقرارخواهدبود.

مالکیت پردیسان به شهرداری واگذار نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهسازی پارک پردیسان با شهرداری تهران در جمع خبرنگاران گفت: مالکیت پارک طبیعت پردیسان به شهرداری واگذار نمی‌شود و این پارک همچنان در اختیار سازمان محیط زیست خواهد بود. همچنین جزییات این طرح با نظارت سازمان اجرا می شود.

عیسی کلانتری درباره نگرانی‌ها از تخریب زیستگاهی حیات وحش موجود در این پارک با آلودگی نوری و آسفالت‌کاری که از قبل مطرح بود گفت: قطعا همه ملاحظات زیست محیطی در فرایند بهسازی رعایت خواهد شد.  

وی افزود: امیداوریم شهرداری تهران این پارک را در کمتر از یک سال احیا و طبق پروژه ای که از دهها سال قبل پیش بینی شده بود بازسازی کند تا مورد استفاده مردم تهران قرار گیرد.  

کلانتری تصریح کرد: اکنون وضعیت پارک پردیسان مناسب نیست، درختان خشک شده، آتش سوزی رخ داده و امکان آبرسانی به آن بسیار محدود است و به دلیل نبود منابع مالی، سازمان توان بهسازی را ندارد.  

کلانتری ادامه داد: مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح جامع پارک پردیسان در نظر گرفته شده است که شهرداری در مدت سه تا چهار سال به تدریج آنرا هزینه خواهد کرد.  

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح تمام ملاحظات زیست محیطی رعایت می شود گفت: این پارک یک مصوبه قبل از انقلاب و مصوبه بعد از انقلاب دارد که در مصوبه قبل از انقلاب قرار بود محیط زیست جهان به نمایش گذاشته شود که دیگر قابل اجرا نیست چون حدود ۷۰ تا ۸۰ هکتار از پارک کم شده، بخشی به برج میلاد تبدیل شده، بخشی را وزارت مسکن و شهرسازی گرفته و بخشی نیز اتوبان شده است بنابراین طرح دوم که در دهه ۷۰ تهیه شد اجرا می شود که قرار است حیات وحش ایران پیاده شود.

تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان امروز یکشنبه به امضای عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد علی نجفی شهردار تهران رسید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.