کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام در آذرماه برگزار می شود.

کنفرانس عمران و معماری کشورهای جهان اسلام برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، کنفرانس عمران، معماری و شهرسازی کشورهای جهان اسلام سی ام آذرماه در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان « شهر نمونه گردشگری جهان اسلام » معرفی می شود.

این کنفرانس با همکاری دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید مدنی و دانشگاه جامع علمی کاربردی، در نظر دارد با بهره گیری از تجارب گذشته، اساتید بزرگوار دانشگاه های معتبر ایران و جهان و نهادهای علمی پژوهشی ، کنفرانس  عمران ، معماری و شهرسازی کشور های جهان اسلام  را در راستای انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی برگزار می شود.

این کنفرانس به دنبال آن است که با گردهم آوردن صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگذاران و مدیران، سازمان های ذی ربط و علاقه مند، و متخصصان و علاقه مندان موضوع عمران ، معماری و شهرسازی ، به تبیین مفاهیم و اهداف آن بپردازد و فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات و ارائه یافته های پژوهشی نوین در زمینه ی مذکور باشد. این کنفرانس فرصتی برای گردهمایی صاحبنظران، متخصصان واندیشمندان در حوزه عمران، معماری و شهرسازی است.

محورهای این کنفرانس «مهندسی عمران و توسعه پایدار، « مهندسی سازه ، زلزله و بهسازی لرزه ای»،« مهندسی معماری و توسعه پایدار»، « مهندسی ترافیک ، حمل و نقل و زیرساخت های شهری»، « برنامه ریزی ، مدیریت و طراحی شهری»، « مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری»، « منظر شهری پایدار و توسعه»، « فرهنگ ، جامعه شناسی و روانشناسی شهری»، « مرمت بافت ها و آثار تاریخی»، « مدیریت ریسک و بحران و راه کار های ایجاد مدیریت جامع بحران»، «مهندسی شهرسازی وتوسعه شهری پایدار» هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.