سیدعباس صالحی با بیان اینکه محصولات قرآنی ایران از بهترین آثار تولیدشده در جهان اسلام است، گفت: کیفیت بالای آثار نشان‌دهنده ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید این آثار است.

آثار قرآنی ایران از بهترین آثار تولید شده در جهان اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، چهل و سومین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآن کریم با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین وزیر در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه فعالیت های قرآنی انجام شده است، بیان داشت :بدون شک فعالیت ها در زمینه قرآنی تاثیرات مثبتی بر جامعه و ارتباط با سایر کشورهای اسلامی خواهدداشت.همچنین توسعه فعالیت های قرآنی کشور نقش پررنگی در تنظیم و رویکرد سایر کشورها با ایران خواهد داشت.

سید عباس صالحی ضمن برشمردن اهمیت بهره مندی از ظرفیت قرآن کریم ،تاکید کرد :طی دهه اخیر شاهد اتفاقات خوبی در زمینه ترویج فعالیت های قرآنی و ارتقا ظرفیت ها در رابطه با جهان اسلام بوده ایم .

وی در ادامه آثار و محصولات قرآنی ایران را از بهترین آثار تولیدشده در جهان اسلام دانست و افزود: کیفیت بالای آثار قرآنی نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در زمینه تولید این آثار است.

صالحی در ادامه با بیان اینکه هنوز با عمل به قرآن فاصله داریم ، عنوان کرد : اخیرا فعالیت های تاثیرگذاری در زمینه حفظ،تلاوت و ... قرآن کریم انجام شده است و اگر ارتباط مان را با قرآن عمیق تر کنیم شاهد سرعت بخشیدن به اجرای این سند خواهد بود.

وی اضافه کرد:تولید محصولات تبلیغی ترویجی داخلی باید نگاه جهانی باشد تا بتوان در آن حوزه هم از آنها استفاده شود و در تنظیم و بازنگری سند لازم است از صاحب نظران حوزه بین الملل نظرخواهی شود و همچنین فعالان قرآنی خارج از کشور نیز در این خصوص اظهار نظر نمایند.

در ابتدای این جلسه محمد مهدی عزیززاده دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی ضمن اشاره به اینکه ١٠ کارگروه برای این کمیسیون تدوین شده است ،بیان داشت: تا کنون اقدامات موثری در زمینه قرآن و حوزه تبلیغ و ترویج در فضای مجازی انجام شده است و در این راستا باید با جدیت و عزم زیادی فعالیت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیزضمن اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از وسیع ترین حوزه های کاری است ،افزود: فرهنگ ،هنر و رسانه همه متعلق به وزارت ارشاد است و زمانی که کمیسیون های وزارت ارشاد در این زمینه ها موفق و در چهارچوب مشخص عمل کنیم ،شاهد نتایج بسیارخوبی در سطح جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این سند را یکی از عوامل تاثیرگذار در راستای اجرای این سند در کوتاه مدت دانست و عنوان کرد: در سال های گذشته مقدار اعتباری که به این سند تعلق می گرفت کافی نبود که خوشبختانه در سال جاری اعتبار بهتری برای این امر در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود که این امر به اجرای این سند سرعت بخشد.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگروه ها می بایست طبق بازه زمانی مشخص گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند ،گفت: بدون شک ارائه گزارشات موجب افزایش آگاهی نسبت به فعالیت ها و شرایط هر کارگروه ها و در نتیجه تسریع روند اجرای سند خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.