نخست وزیر بریتانیا در مصاحبه‌ای احتمال برکناری وزیر خارجه را به علت اختلاف بر سر مسائل مربوط به برگزیت رد نکرده است.

ادامه تنش در کابینه بریتانیا/ احتمال برکناری وزیر خارجه قوت گرفت

به گزارش قدس آنلاین، ترزا می نخست وزیر بریتانیا در مصاحبه با هفته نامه ساندی تایمز در حالی از احتمال برکناری بوریس جانسون وزیر خارجه خبر داده است که با شورش علنی برخی اعضای حزب محافظه کار طی روزهای اخیر روبرو شده است.

این در شرایطی است که بوریس جانسون بر وفاداری خود به نخست وزیر تاکید کرده ولی از سوی برخی از متحدان نخست وزیر به ضربه زدن به روند برگزیت متهم شده است. برخی متحدان نخست وزیر بر این باورند که جانسون دیدگاه های شخصی اش درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بر دیدگاه نخست وزیر ترجیح داده است.

ترزا می در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی درباره برنامه اش برای جانسون، گفت: این هرگز شیوه و روش من نبوده است که در برابر چالش ها مخفی شوم ولی نمی خواهم اکنون این چالش را آغاز کنم.

اظهارات ترزا می به گونه ای است که نشان می دهد وی حاضر است وزرای جدیدی را به کابینه اضافه کند و کسانی را که به دنبال دردسرآفرینی و مشکل سازی هستند، از کابینه اخراح کند.

وی در ادامه افزود: من نخست وزیر هستم و بخشی از وظیفه من اطمینان دادن نسبت به این مساله است که همواره بهترین افراد در کابینه ام هستند.

دفتر نخست وزیر بریتانیا حاضر نشده است تا درباره مصاحبه وی با ساندی تایمز اظهار نظر کند.

جانسون یکی از گزینه های احتمالی برای رهبری حزب محافظه کار به شمار می رود. وی ماه گذشته با انتشار مقاله ای دیدگاه شخصی اش درباره برگزیت را مطرح کرد، آن هم چند روز قبل از سخنرانی مهم ترزا می درباره این موضوع.

در حالی که بریتانیا وارد مرحله حساس و مهم مذاکرات برگزیت شده است، ترزا می سعی دارد تا با شورش برخی نمایندگان حزب محافظه کار مقابله کند. بریتانیا تا ۱۸ ماه آینده از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.

اقتدار ترزا می پیش از این نیز به واسطه درخواست برای برگزاری انتخابات زودرس در ماه ژوئن و در آستانه مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا با کاهش روبرو شده بود.

سخنان جنجالی گرانت شاپس رئیس سابق حزب محافظه کار بریتانیا موجب افزایش اختلافات بر سر آینده سیاسی ترزا می نخست وزیر این کشور شده است.

شاپس گفت: هم حامیان و هم مخالفان برگزیت در بین ۳۰ نماینده ای بوده اند که از توطئه برکناری ترزا می حمایت کرده اند.

وی در مصاحبه با بی بی سی تاکید کرد: طیف وسیعی از نمایندگان از ترزا می خواسته اند تا کناره گیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.