۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 567378

تربت جام- بهم ریختگی حریم بصری در ورودی شهرها یکی ازدغدغه های اصلی مسئولان حوزه شهری تربت جام بوده است و در سالهای اخیر تلاش های بسیاری صورت گرفته تا حریم بصری در نقاط شهر بخصوص ورودی های شهرستان از آشفتگی رها شود. در بسیاری موارد حتی نماسازی ساختمان ها بعنوان یک پایان کار ساختمان از پیمانکاران مطالبه شد و توانست فضای شهرستان را نسبت به گذشته بهبود بخشد.

دروازه زیارت تربت جام ۸ ساله شد

به گزارش قدس آنلاین، آنچه را که ورودی شهرستان تربت جام را درچند سال گذشته مخدوش کرده (پروژه ناتمام دروازه زیارت) است پروژه ای که از ۸ سال گذشته شروع شد و از آن به عنوان یک نماد اسلامی یاد شد با احداث آن واتمام سریع این پروژه چهره ای به یاد ماندنی از تربت جام برای گردشگران متصور ساخت.

گر چه این پروژه در حال حاضر حال روز خوشی ندارد و مبادی اصلی ورودی تربت جام ظاهری آشفته و نابسامان دارد که با وجود تذکرات مکرر مردم هنوز ترتیب اثری برای ساماندهی دروازه زیارت تربت جام داده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام به خبرنگار قدس آنلاین گفت: یکی از مولفه های یک شهر فرهنگی داشتن فضاهای فرهنگی مناسب است که متاسفانه تربت جام با توجه به قدمت دیرینه از زیر ساخت های ضعیف در حوزه های فرهنگی، گردشگری و هنری رنج می برد.

جعفر دلشاد عظیمی در ادامه گفت: تربت جام به عنوان یک شهر فرهنگی درحوزه ادب وعرفان شناخته شده است اما زیر ساخت ها در بخش های فرهنگی، گردشگری و هنری ضعیف بوده و نیازمند برنامه ریزی است.

وی گفت: وجود یک سالن سینما و فرهنگ سرا برای شهروندان که بتوانند اوقات فراغت خود را سپهری کنند وجود ندارد و لازم است مولفه های فرهنگی مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

وی همچنین به پروژه ۸ ساله دروازه زیارت تربت جام اشاره کرد و گفت: این پروژه سومین دوره شورای شهر را از زمان افتتاح تاکنون سپری کرده و امید می رود دردوره پنجم شورای اسلامی تربت جام به سرانجام برسد.

 رئیس شورای اسلامی شهر تربت جام در ادامه گفت: دروازه زیارت از سال ۸۸ باپیشرفت فیزیکی۷۰درصد و  مساحت ۴۰۰ متر مربع فضای فیزیکی مفید و چشم انداز زیبا وکه با معماری ایرانی اسلامی الهام گرفته مصوب و اجرایی شده است  که امیدواریم با  تامین اعتبارات استانی و همکاری بخش خصوصی این پروژه مهم  شهری به بهره برداری کامل برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.