اصفهان- دبیر کنگره شهدای ایثارگر و روحانی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۵۹۰ شهید روحانی وجود دارد، از برگزاری نهمین اجلاسیه این کنگره در ۲۰ مهر امسال در حسینه شهدای ناحیه مقاومت امام صادق (ع) اصفهان خبر داد.

 نهمین اجلاسیه شهدای ایثارگر و روحانی استان اصفهان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا غفاری پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حدود یک ششم طلاب و روحانیون استان اصفهان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل شدند، گفت: بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران، آمار شهدای طلبه و روحانی ۲ و نیم برابر سایر شهدا است .

وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۵۹۰ شهید روحانی وجود دارد، اظهارکرد: مجموع شهدای طلبه و روحانی در کل کشور ۴ هزار و ۵۵۸ نفر است که نسبت به شهدای سایر اقشار جامعه از تعداد بالاتری برخوردار است.

دبیر کنگره شهدای ایثارگر و روحانی استان اصفهان زمان برگزاری این اجلاسیه را ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه هفته جاری و مکان آن را حسینه شهدای ناحیه مقاومت امام صادق (ع) اصفهان اعلام کرد.

وی گفت: در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه و آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان سخنرانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین  غفاری پور با اشاره به اینکه اولین کنگره شهدای طلبه و روحانی این استان سال ۸۸ برگزار شد، افزود: از آن زمان تاکنون هر سال اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی اصفهان برگزار شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به ضرورت برگزاری کنگره شهدای روحانی به نقش و جایگاه ویژه روحانیت در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همیشه و در همه عرصه های اسلام و دفاع مقدس پیشتاز و پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه روحانیون وظایف مهم و حساسی در جنگ نرم بر عهده دارند، گفت: امروز هم به نوعی در یک دفاع مقدس دیگر بسر می بریم و روحانیون و طلاب وظایف مهم و حساسی در پاسداشت خون شهدا و انتقال این پیام به نسل های دیگر برعهده دارند.

دبیر کنگره شهدای ایثارگر و روحانی استان اصفهان گفت: تلاش در راستای شناساندن چهره شهدا و به ویژه شهدای روحانی و طلبه این استان اقدامی موثر در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بسط و گسترش گفتمان جهاد و مقاومت در میان افراد جامعه است.

حجت الاسلام غفاری پور خاطرنشان کرد: شهید شاخص امسال حوزه علمیه اصفهان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن بهشتی نژاد است که در سال ۶۰ همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان به همراه برادر زاده خردسالش سید حمید بهشتی نژاد توسط منافقین ترور و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.