یزد ـ مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» از پیوستن یزد به کمپین جهانی «حسین کیست» که از سال ۲۰۱۲ در لندن راه‌اندازی شده، خبر داد.

شهرجهانی یزد به کمپین جهانی «حسین کیست» پیوست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علیرضا میرجلیلی در گفتگویی با اشاره به برنامه های متعدد انجام شده در دهه اول محرم امسال برای جهانی کردن مکتب عاشورا و معرفی یزد به عنوان حسینیه ایران اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در استان یزد با بهره ‌مندی از حضور یکی از سخنرانان مرکز اسلامی لندن و تحصیلکرده حوزه علمیه لندن همچنین مداحی از کشور آمریکا، مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی هر روز به مدت یک ساعت در شاهزاده فاضل یزد برگزار شد.

وی با اشاره به حضور یکی از هیئت‌های مذهبی استان یزد در این مراسم روضه خوانی و عزاداری آنها به زبان‌های فارسی و انگلیسی افزود: اولین مخاطبان ما در این برنامه، توریست‌های خارجی بودند که برای تماشای مراسم‌ عزاداری سنتی یزد به این استان سفر کردند.

میرجلیلی بیان کرد: یزدی‌های مسلط به زبان انگلیسی و تور لیدرهای همراه توریست‌ها نیز دو دسته دیگر از مخاطبان این برنامه بودند.

وی با اشاره به اینکه مراسم روضه خوانی به زبان انگلیسی برای نخستین بار در یزد برگزار شد، از حمایت اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد، تولیت امامزاده شاهزاده فاضل و همراهی و هماهنگی دبیرخانه بین المللی یزد، حسینیه ایران، قدردانی کرد.

مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کمپین who is Hussain «حسین کیست» در سال ۲۰۱۲ توسط جوانانی در لندن پایه‌گذاری شد، افزود: این جوانان در دهه اول محرم علاوه بر پذیرایی از مردم و عزاداران، بروشورهایی با هدف معرفی امام حسین (ع) بین مردم توزیع می‌کردند زیرا آنها معتقد بودند برای معرفی و فراگیر کردن نهضت امام مهدی (عج) ابتدا باید نهضت عاشورا و امام حسین (ع) فراگیر شود.

میرجلیلی تصریح کرد: این برنامه به سرعت فراگیر شد به نحوی که اکنون در ۱۰۰ نقطه از جهان، کمپین «حسین کیست» فعال است و یزد نیز امسال در دهه اول محرم با راه اندازی دو مرکز در شاهزاده فاضل و حسینیه امیرچخماق به این کمپین پیوست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکل‌گیری کمیته گردشگری مذهبی در میراث فرهنگی یزد افزود: با هماهنگی این کمیته و دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران، ۱۰ نفر از طلاب و روحانیون مسلط به زبان‌های آلمانی، فرانسه، انگلیسی، اردو، چینی، اسپانیایی و ... در شاهزاده فاضل یزد مستقر شدند و کارگاهی نیز برای پاسخگویی به شبهات توریست‌ها توسط این روحانیون برگزار شد.

میرجلیلی همچنین از همراهی با توریست ها در پروسه گردشگری در بازدید از حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و مراسم‌های عزاداری خبر داد و گفت: این همراهی امسال مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.