سخنگوی دولت عراق تصمیمات اتخاذ شده در نشست سه جانبه رئیس اقلیم کردستان با علاوی و النجیفی را الزام آور ندانست.

واکنش بغداد به توافق بارزانی، علاوی و النجیفی

به گزارش قدس آنلاین، سعد الحدیثی سخنگوی دولت عراق اعلام کرد که دولت تصمیمات اتخاذ شده در نشست سه جانبه بارزانی، علاوی و النجیفی را الزام آور نمی داند.

وی افزود: تصمیمات اتخاذ شده در سلیمانیه به دنبال دیدار مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان، ایاد علاوی و اسامه النجیفی معاونان رئیس جمهور برای دولت عراق الزام آور نیست و دولت توجهی به آن ندارد. دولت اقدامات خارج از قانون اساسی را به رسمیت نمی شناسد و موضع اش درباره همه پرسی اقلیم کردستان تغییری نکرده است.

شایان ذکر است منابع وابسته به ریاست اقلیم کردستان عراق روز گذشته از دیدار مسعود بارزانی با ایاد علاوی و اسامه النجیفی معاونان رئیس جمهور عراق خبر داده بودند.

این منابع از توافق میان این سه شامل شروع گفتگو و نشست میان گروههای اساسی سیاسی در عراق برای آرام کردن اوضاع، اینکه نشست جدول اعمال باز داشته باشد، رفع تحریم های اعمال شده از اقلیم کردستان، شروع نشست های در آینده نزدیک و اینکه سازوکار ویژه ای برای هماهنگی های مستمر وجود داشته باشد، خبر داده بودند.

از سوی دیگر نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق امروز در دیدار با داگلاس آل سیلیمان سفیر آمریکا در بغداد اعلام کرد: گفتگو با اقلیم کردستان بی فایده است. آرامش و دعوت به گفتگو در مغایرت با قانون اساسی و دست درازی به اراضی دیگران نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر پیچیدگی مشکلات می افزاید.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.