رشت- استاندار گیلان طی نشستی با فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی از کشور جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار گیلان با فرمانده ناوگروه صلح و دوستی آذربایجان دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، ظهر یکشنبه مصطفی سالاری استاندار گیلان با فرمانده ناوگروه صلح دوستی جمهوری آذربایجان  در دفتر استانداری گیلان با حضور مسئولان استانی دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی آذربایجان در این نشست با اشاره به حضور این ناگوره برای نخستین بار در استان گیلان، اظهار کرد: روابط میان کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از نوع روابط قوی و محکم است.

ناخدا یکم سبحان باقراُف با بیان اینکه این ناوگروه براساس برنامه ریزی های انجام شده در دیدار روسای جمهور دو کشور در ماه سپتامبر انجام شده است، افزود: تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، نظامی و همچنین گسترش تعاملات از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار به آن تأکید شد.

وی به ارتباطات بسیار نزدیک بین نیروی دریایی ایران و آذربایجان طی دو سال اخیر اشاره و خاطر نشان کرد: اعزام ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جام دریایی سال ۲۰۱۷  در باکو نیز در راستای تحکیم و تقویت همین روابط بوده است.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی جمهوری آذربایجان ضمن تشکر و قدردانی از استقبال نیروی دریایی ناوگان شمال از این ناوگروه، تصریح کرد: تلاش می کنیم در این سفر زمینه تقویت هرچه بیشتر روابط  نظامی میان دو کشور را نیز فراهم کنیم.

ناخدا یکم باقراُف با تأکید برانجام هر اقدامی برای باقیماندن و تداوم دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی، اظهار کرد: این خواسته هر دو کشور بوده که با جدیت آن را دنبال می کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.