گچساران- همایش یک روزه مدیران، معاونین، مدیر آموزگاران و راهبران آموزشی و تربیتی شهرستانهای گچساران، باشت و بهمئی در دبیرستان شاهد شهید جهان آرا برگزار شد.

همایش راهبران آموزشی و تربیتی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در ابتدای همایش سید ظهیر الدین پورالحسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران در سخنانی قیام امام حسین(ع) را در راستای اصلاح حکومت پیامبر دانست و کار مدیران مدارس را در اصلاح رفتار دانش آموزان ابتدائی بسیار مهم دانست.

وی در کنار الگوبرداری از قیام حسینی در اصلاح امور، سازماندهی، مدیریت به روز و کارآمد، کنترل و ارزشیابی را از اصول اساسی مدیریت دانست. پورالحسینی مدیران را نقطه ی شروع خلاقیت و تغییر در مدارس دانست و از آنها خواست خلاقیت و نوآوری ، تغییر و به روز شدن را از خود و بعد ، از کلاس درس شروع کنند تا خلاقیت و نوآوری در جامعه نهادینه شود.

در پایان سخنانش «عشق و خلاقیت» در مدارس را زمینه ساز جذب دانش آموزان به کلاس و درس بیان کرد.

علی شیر زهرایی معاون آموزش ابتدائی اداره کل استان کهکیلویه و بویراحمد در سخنانی نقش «راهبران آموزشی و تربیتی» را در فرآیند آموزش مقطع ابتدائی بسیار مهم دانست.

وی در ادامه خواستار درگیری مدیران مدارس در طرح هایی چون «جابر بن حیان» و «شهاب» شد تا بیش از پیش با روند و چگونگی کار معلمان در این راستا آشنا شده و حلال مشکلات معلمان و دانش آموزان و رسیدن به نتایج مطلوب در این طرح ها باشند.

وی بیان داشت طرح هایی مثل «کرامت» نیازی به پوشه نداشته و خود معلمان بایستی با خلاقیت این طرح را اجرا نمایند.

محمد شهبازی معاون آموزش ابتدائی شهرستان گچساران در سخنانی چالشهای نظام آموزشی همچون تعدد طرح ها، سازماندهی و کمبود نیروی انسانی را مطرح نمود و مهمترین مسئولیت آموزش ابتدائی را تربیت و آموزش نسل آینده ساز ایران اسلامی مطرح کرده و بیان داشت: متأسفانه برخی از طرح های دست و ‌پا گیر به این روند خلل وارد می کند.

قلی زاده رئیس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی اداره کل در سخنانی طرح‌ها و برنامه های مربوط به دوره تکنولوژی از جمله «درس پژوهی» و «جابر بن‌حیان» را تشریح و تبیین کرد.

در ادامه آقایان زابلی رئیس اداره ی دوره اول و کرمی رئیس اداره ی دوره دوم آموزش ابتدائی استان، در سخنانی به طرح و تبیین برنامه های دوره اول و دوم همچون انسداد بی سوادی، سنجش نو آموزان، پیش دبستانی، طرح شهاب و توصیفی پرداختند و بر نقش و اهمیت «راهبران آموزشی و تربیتی» در فرآیند آموزش و پرورش در مقطع ابتدائی تاکید نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.