کاهش ۲۵درصدی تعرفه‌های بیهوشی و پاسخ هایی که گویا نتوانسته است متخصصان این حوزه را به عقب نشینی از سیاست‌های خود وادار کند کار را به تجمع دیروز آن‌ها مقابل مجلس شورای اسلامی کشاند.

ورود مجلس به گود اختلاف وزارت بهداشت و متخصصان بیهوشی

قدس آنلاین- کاهش ۲۵درصدی تعرفه‌های بیهوشی و پاسخ هایی که گویا نتوانسته است متخصصان این حوزه را به عقب نشینی از سیاست‌های خود وادار کند کار را به تجمع دیروز آن‌ها مقابل مجلس شورای اسلامی کشاند.

این عده آمده بودند تا با حضور خود در فضای بیرونی ساختمان پارلمان، رئیس و نمایندگان مردم صدای اعتراض و گلایه‌های شان را بشنوند.

متخصصان بیهوشی کاهش تعرفه‌های بیهوشی را غیر عادلانه می‌دانند و خواهان اصلاح آنند.

آن‌ها همچنین وزارت بهداشت را متهم می‌کنند که در کتاب کالیفرنیا، یا همان کتاب تعرفه‌ها دست برده و تغییراتی را اعمال کرده‌اند که سبب شده تا روند تعیین تعرفه‌ها دچار مشکل شود. بطوریکه عنوان می‌کنند، این کتاب می‌بایست اصلاح شود.

البته علاوه بر متخصصان بیهوشی، برخی دیگر از متخصصان رشته‌های پزشکی همچون رادیولوژی، آزمایشگاه ها، متخصصان داخلی نیز به روند تعیین تعرفه‌ها اعتراض کرده‌اند.

متخصصین بیهوشی با نوشتن نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، از دکتر علی لاریجانی خواستار توجه به مشکلات رشته بیهوشی شدند.

متخصصان بیهوشی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس از هشت ماه مذاکره انجمن بیهوشی ایران، ده‌ها عنوان جلسه بحث و رایزنی با مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه و شورای عالی بیمه و چندین نشست با نمایندگان مجلس برای حل مشکل خود گفتند.

این عده حالا باز هم تلاش می‌کنند تا با کمک مجلسی‌ها زمینه لغو اجرای مصوبه و تعلیق فوری اجرای ویرایش سوم از کتاب ارزش خدمات سلامت را فراهم کنند.

آن‌ها همچنین از رئیس و نمایندگان مجلس خواسته‌اند زمینه تجمیع تیم کارشناسی متشکل از انجمن‌های علمی پزشکی برای ترجمه، تبیین و اجرای بی کم و کاست کتاب کالیفرنیا

را فراهم کنند.

ماجرای اعتراض پزشکان متخصص بیهوشی به کاهش تعرفه‌های بیهوشی در این مدت به اشکال مختلف خود را نشان داد. عده‌ای از آن‌ها اعلام کرده بودند که به دلیل تبعیض و بی‌عدالتی در تعیین تعرفه‌ها از بیهوش کردن بیماران الکتیو (غیراورژانسی) و برخی جراحی‌های غیر ضروری خودداری می‌کنند.

تهدید به استعفای اعضای بورد تخصصی بیهوشی نیز از موضوعات دیگری بود که این متخصصان در اعتراض‌های قبلی خود بر آن تاکید کرده بودند.

انتشار دو نامه استعفای دکتر سید جلال هاشمی استاد گروه بیهوشی و مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دکتر ناصر یگانه استادیار بیهوشی و مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از هیئت ممتحنه بورد بیهوشی در اعتراض به کاهش این تعرفه‌ها نشان داد که معترضان در اجرای تهدیدهای خود جدی و مصمم‌تر از دیگران‌اند.

متخصصان بیهوشی معتقدند وزارت بهداشت برای جلوگیری از زیر میزی پزشکان تعرفه‌های پزشکی را اصلاح کرده اما چون بیهوشی از آفتی مثل زیر میزی به دور بود اعلام کرد تعرفه بیهوشی بیش از حد افزایش یافته و باید کاهش پیدا کند.

 حالا جامعه ۴ هزار نفره بیهوشی که معتقد است مورد تبعیض قرار گرفته و بیشترین ساعات کاری و پراسترس‌ترین شغل پزشکی را دارد آخرین تلاش‌های خود را به کار می‌بندد تا بتواند از حقوق متخصصان این رشته دفاع کند.

حال باید دید آیا نمایندگان ملت می‌توانند به مطالبات متخصصان این رشته پاسخ گویند یا اینکه باید منتظر ماند تا مثل همیشه دود اینگونه اعتراض‌ها به چشم بیماران برود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.