روز گذشته قیمت دلار از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت به نظر می رسد مردم تمایل به سرمایه گذاری در بازار ارز دارند از این رو در حال خارج کردن سپرده های بانکی خود هستند.هدایت نقدینگی به سمت بازار دلار و افزایش عرضه و تقاضا منجر به افزایش قیمت دلار شد.افزایش قیمت دلار منافع دولت را تامین می کند چرا که در حال حاضر دولت دلار را بیش از دویست تومان سود به فروش می رساند بنابراین افزایش نرخ دلار به نفع دولت تمام شده است.

افزایش قیمت دلار منافع دولت را تامین می کند/ تمایل مردم برای سرمایه گذاری در بازار ارز افزایش یافته است

قدس آنلاین- احمد وفادار عضو هیات امنا اتحادیه طلا و جواهر و شورای اصناف تهران درباره افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته با بیان اینکه رکود و کاهش سود سپرده ها منجر به افزایش تقاضای ارز شده به خبرنگار قدس آنلاین گفت: رکود اقتصادی منجر به ورشکسته شدن تولید کنندگان و خارج شدن آنها از رده تولید شده است از سوی دیگر کاهش نرخ سود سپرده ها نیز در افزایش قیمت ارز بی تاثیر نبوده است.  وی افزود: روز گذشته قیمت دلار از مرز ۴۰۰۰ تومان گذشت که به نظر می رسد مردم تمایل به سرمایه گذاری در بازار ارز دارند از این رو در حال خارج کردن سپرده های بانکی خود هستند. وفادار خاطرنشان کرد: هدایت نقدینگی به سمت بازار دلار و افزایش عرضه و تقاضا منجر به افزایش قیمت دلار شده است از طرف دیگر افزایش قیمت دلار منافع دولت را تامین می کند چرا که در حال حاضر دولت دلار را با بیش از دویست تومان سود به فروش می رساند بنابراین افزایش نرخ دلار به نفع دولت تمام شده است.

عضو هیات امنا شورای اصناف تهران با بیان اینکه رابطه افزایش قیمت دلار و طلا مثل رابطه خواهر و برادری است تصریح کرد: رابطه طلا و ارز ارتباط خواهر وبرادری است؛ با افزایش قیمت ارز بازار طلا نیز دچار نوسان قیمت وافزایش می شود بنابراین افزایش قیمت طلا در کشور ناشی از تاثیر گذاری نوسانات دلار است، هر چند که به دلیل اینکه در ماه محرم هستیم وماه صفر را در پیش رو داریم به دلیل عدم خرید طلا وجواهر برای جشن های ازدواج بازار طلا و جواهر با رکود مواجه است واین مساله به خودی خود در عدم افزایش قیمت طلا وجواهر نیز تاثیر گذار است. وی ادامه داد: بی شک رکود اقتصادی مانع افزایش خرید وتقاضا برای خرید طلا شده؛ این در حالی است که دولت درصدد است با ثابت نگاه داشتن قیمت سکه تعادل را در بازار حفظ کند.

وی با تاکید براینکه بازار اصلی ترین تعیین کننده قیمت ارز است خاطر نشان کرد: هر چند که نقش دولت در افزایش قیمت ارزثابت شده است اما در کل باید گفت این دولت است که همواره متعاقب تصمیمات بازار حرکت می کند. بازار اصلی ترین تعیین کننده نرخ ارز است هر چند که برخی از بانکها و صرافی ها از دولت ارز می گیرند اما بیش از تاثیر گذاری دولت، واسطه ها در تعیین نرخ ارز نقش دارند از این  رو سایر بنگاه های اقتصادی نیز از بازار آزاد پیروی کرده و مجبور به افزایش قیمت ارز می شوند. وفادار در خاتمه خاطرنشان کرد: بی شک افزایش قیمت طلا در ایران ناشی از افزایش قیمت ارز است و با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.