کرج- رئیس مرکز مدیریت حوادث البرز گفت: به دلیل سرد شدن هوا در ۷۲ ساعت گذشته ۱۹ نفر از شهروندان البرزی به دلیل مسمومیت با گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

سرمای زودرس ۱۹ البرزی را دچار گازگرفتگی کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهرداد بابایی اظهار کرد: سرد شدن هوا تعدادی از هموطنان البرزی را غافلگیر کرد وبا توجه به اینکه عده‌ای نیز باعجله وسایل گرمایشی خود را راه‌اندازی کردند متأسفانه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی شاهد ایجاد مسمومیت تنی چند از همشهریان با مونوکسید کربن بودیم.

وی تصریح کرد: در سه روز گذشته ۱۹ نفربر اثر گازگرفتگی با اورژانس ۱۱۵ البرز تماس گرفته و از خدمات درمانی پیش بیمارستانی برخوردار و به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث البرز با بیان اینکه رعایت چند نکته بسیار ساده و شناخت علائم شروع مسمومیت با مونوکسید کربن می‌تواند از بروز مشکل به خصوص مرگ پیشگیری کند افزود: متأسفانه در سال گذشته ۱۸ نفر از همشهریان جان خود را در اثر مسمومیت با مونوکسید کربن از دست دادند.

وی گفت: بسیاری از علائم مسمومیت با مونوکسید کربن شبیه به سرماخوردگی بوده و اکثر افراد گمان می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند به همین سبب تمایل به استراحت و خوابیدن پیدا می‌کنند.

بابایی در پایان گفت: طولانی شدن زمان استنشاق هوای مسموم و عدم ترک محیط آلوده فرد را به سمت تشدید علائم مسمومیت و گاه مرگ پیش می‌برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.