مدیرعامل باشگاه استقلال به خبر قرارداد ۷ میلیارد تومانی علیرضا منصوریان واکنش نشان داد و درباره ادعای نقش یک دلال دبی نشین در انتخاب شفر توضیحاتی داد.

واکنش افتخاری به رقم قرارداد ۷ میلیاردی منصوریان، نقش دلال دبی نشین در انتخاب شفر و حضور فرهاد مجیدی

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال در جلسه معرفی اسپانسر جدید این تیم صحبت های مهمی درباره مسائل جاری تیمش انجام داد که در ادامه می خوانید:

امروز تکلیف بلیت فروشی مشخص می شود

بعد از جلسه ای که در فدراسیون داشتیم، قرار شد بلیت فروشی بر عهده باشگاه ها باشد. باشگاه تصمیم می گیرد که با قرارداد جدید آن را به برهان مبین بدهد یا نه. با برهان مبین جلسه گذاشتیم و قرار است تصمیم بگیریم. یقینا قرارداد قبلی اجرا نمی شود، چون رقم قرارداد خوب نبود. ما امروز باید تصمیم نهایی را بگیریم تا تکلیف نهایی برای بازی جمعه مشخص شود. یا باشگاه بلیت فروشی را انجام می دهد و یا آن را به برهان مبین می دهد.

با برهان مبین فسخ قرارداد نکردیم

فدراسیون گفته اگر خواستید قرارداد را فسخ کنید، هزینه اش را تقبل کنید. ما گفتیم با این شرکت جلسه می گذاریم و شاید با شرایط جدید توافق کنیم. قرار نیست قرارداد را فسخ کنیم و قرار است با شرایط جدید به توافق برسیم.

حتما جباری مرا نمی شناسد

حتما مجتبی جباری، افتخاری را نمی شناسد. من سال ۱۹۹۶ سرپرست تیم ملی بودم و بازیکنان بزرگی مثل دایی، عابدزاده و کریم باقری، خداداد عزیزی و ... در کنار ما بودند. ۵ سال با آنها زندگی کردیم. دنبال این نیستم که بخواهم با عکس گرفتن کنار جباری خودم را معرفی کنم. نمی دانم چه جوابی بدهم. تنها چیزی که من نیاز ندارم، این عکس ها است. این رسم است که بازیکن وقتی می خواهد قرارداد امضا کند، با مدیرعامل عکس بگیرد. من عکس هایی را منتشر می کنم که هواداران متوجه می شوند چه سوابقی دارم. هرچند که نیازی به این چیزها نداریم.


از ابتدای فصل زانوی جباری ورم کرده است

من دنبال این چیزها نیستم؛ ۳۰ سال است در فوتبال حضور دارم، هیچ وقت از خودم چیزی نگفتم و تعریف نکردم و نیازی ندیدم از خودم عکسی پخش کنم. همه عکس ها را به عنوان امانت پیش خودم نگه داشتم و به عنوان عملکردم حفظ کردم؛ اما هیچ وقت از این عکس ها به سود خودم استفاده نکردم. من نمی خواهم وارد این بحث ها شوم. الان بیش از هر چیز به آرامش نیاز داریم. من یکبار توضیح دادم که کمیته پزشکی ما درباره جباری گزارش تهیه می کند تا وضعیت او روشن شود. از ابتدای فصل زانوی او ورم کرده و باید ببینیم شرایطش چه می شود.

سرمربی تیم درباره جباری تصمیم می گیرد

من هیچ وقت به مسائل موجود درباره جباری جوابی ندادم و از اول فصل هم همه چیز را به منصوریان سپردم. اینقدر مشکلات داریم که نباید وارد بحث جباری شویم. من در مقامی نیستم که بخواهم بگویم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. سرمربی باید تصمیم بگیرد که جباری باشد یا خیر.


تکذیب یک شایعه درباره نامجو و ترابپور

در بخشی از این گفت و گو از افتخاری سوال شد آیا صحت دارد ترابپور و نامجومطلق به خاطر مصاحبه هایشان علیه باشگاه در کمیته فنی عضو نشدند که او پاسخ داد: چنین چیزی وجود ندارد، من تکذیب می کنم. به هر حال نمی شود همه موافق باشند. باید منتقد هم وجود داشته باشد.

درباره مگویان باید به راهکار برسیم

مبلغ طلب مگویان دو میلیارد نیست. مثل مگویان چند نفر دیگر داریم که قرارداد سه ساله بسته اند.  این ها کسانی هستند که در واقع قراردادشان به ما به ارث رسیده و باید تعیین تکلیف کنیم. من با بازیکنان جوان قرارداد دراز مدت بستم؛ اما با بازیکنانی که سن شان زیاد است بلند مدت نبستم. مربوط به گذشته است؛ ولی باید راهکاری پیدا کنیم تا مشکل حل شود.

غیرقانونی بودن قرارداد بازیکن جوان؟

من نمی دانم چه بگویم، جواب بدهم یا ندهم. از صادق ورمزیار بپرسید مدارک را ارائه دهد.

یعقوب کریمی اشتباه کرده

چند روز قبل یعقوب کریمی همراه خود سگ به تمرین استقلال برد. افتخاری در این باره گفت: من هنوز گزارش کاملی از حراست و روابط عمومی در این خصوص نگرفتم. اگر این کار را کرده، اشتباه کرده است.

وضعیت برزای

پیشنهاد آقای شفر درباره بهنام برزای این بود که به تمرین بیاید و اگر مورد تایید فنی قرار گرفت، نیم فصل به ترکیب تیم اضافه شود.

نیازی به مشاور ندارم

اولا من احتیاجی به مشاور ندارم. ۳۰ سال است در فوتبال هستم و مشاور نداشته و ندارم. من تازه به فوتبال آمده نیستم که آگاهی نداشته باشم. اگر نیاز به مشورت باشد، با کسانی که سالها در فوتبال حضور دارند، مقل داریوش مصطفوی و بیژن ذوالفقارنسب مشاوره و مذاکره می کنم.

استقلال باید امسال یک جام بگیرد

موفقیت را برای وینفرد شفر طوری تعریف کردیم که استقلال سهمیه آسیا بگیرد و یکی از دوجام(یا لیگ یا حذفی) را کسب کند.

سفر به آمریکا؟

نه قرار نیست تیم را به آمریکا ببریم. محمد محمدی پیشنهاد دادند که تیم استقلال به آمریکا برود و یک بازی تدارکاتی انجام دهد. من به ایشان گفتم روی حرف شما اقدامی نمی کنم و دعوت نامه رسمی بدهند تا پاسخ دهیم.

اعلام رقم قرارداد منصوریان

ما به دنبال جانشین برای منصوریان بودیم و به همین دلیل در سکوت بودیم. اگر اول مذاکره اطلاع رسانی می کردیم، برای مذاکرات ما مشکل ایجاد می شد. شاید طرف مقابل ما ناراحت می شد و یا هر اتفاق دیگری. ما بعد از اینکه با شفر توافق کردیم، به صورت رسمی اعلام کردیم. خبرنگاران در جلسه شرکت کردند و همه چیز رسما اعلام شد. شفر از داخل و خارج رقیب داشت و همه پیگیر این موضوع بودند. عده ای نیز به صندلی استقلال چشم دوخته بودند و در آن فضا نمی شد تصمیم گرفت. ما می خواستیم مذاکرات در فضای آرام انجام شود. قرارداد منصوریان یک میلیارد و دویست میلیون تومان بود که امسال نیز ۶۰ میلیون اضافه شده بود. نمی دانم ۷ میلیارد از کجا آمده است. ایشان بعد از استعفا گفتند من پولی از باشگاه نمی خواهم و فرزند استقلال هستم. آقای ملکی نیز تشریف داشتند و شاهد این موضوع هستند. این قضیه ۷ میلیارد صحت ندارد. حتی برخی گفتند ما قسط وام ایشان را می دهیم که صحت ندارد. ما اصلا نمی توانیم چنین کاری را قانونا انجام دهیم.

در معرفی دستیاران عجولانه عمل کردم

برای اولین بار به کمیته فنی اختیار دادیم. انسان های بزرگی در این کمیته هستند. بازیکنان بزرگ و خوشنام باشگاه کمیته را تشکیل دادند و دو نفر به آقای شفر معرفی شدند. یک مقدار در معرفی این افراد عجولانه عمل شد و من مقصر هستم. شفر نگفته من این دو نفر را نمی خواهم بلکه گفته من نیاز به زمان دارم تا این دو نفر را بررسی کنم. اگر کمیته فنی دو نفر را معرفی می کند، حتما به این معنا نیست که الزامی در کار است و ایشان مختار هستند.

استقبال هواداران مبلغ قرارداد را مشخص می کند

اگر هواداران خوب استقبال کنند، ۳۰ درصد از منابع ما با این قرارداد تامین می شود که مبلغ قابل توجهی است که با این مبلغ بار بزرگی از روی دوش باشگاه برداشته می شود. با توجه به توضیحاتی که در این جلسه دادند، این اطمینان به ما دادند که این اتفاق می افتد. اگر مجموعه استقلال اضافه شود، درآمد بیشتر اضافه می شود.

شفر مربی بزرگی است

کارنامه شفر را مطالعه کردید و می دانید ایشان همواره موفق بوده است. حضور شفر را به فال نیک می گیریم. اعتبار ایشان به باشگاه کمک خواهد کرد. ما از آلمان هم برای قرارداد پیشنهاد داریم و دلیل آن حضور شفر است. کاری که ما کردیم، کار بزرگی است. حضور یک مربی بزرگ در ایران می تواند به فوتبال ما کمک کند. ایشان از روزی که آمدند، تلاش می کنند تا بر رده های پایه نظارت داشته باشند. ایشان به طور جد به من گفتند، در آینده بازیکن صادر خواهید کرد زیرا در ایران استعداد های خوبی داریم و با برنامه ریزی می توانیم بازیکنان بزرگی را به تیم ملی و کشورهای دیگر صادر می کنیم. این موضوع یک صنعت است و به باشگاه از طریق صادرات بازیکنان کمک خواهد شد. این موضوع جز برنامه های ما خواهد بود و مطمئنم موفق می شود.

زمانی حضور دارد

بعد از اینکه در حضور آقای وزیر جلسه داشتیم، قرار شد اعضای هیت مدیره صحبت نکنند. زمانی چون مصاحبه نمی کند، فکر می کنید که نیست اما ایشان روز سه شنبه در جلسه هیات مدیره ما شرکت می کند. ایشان در آخرین جلسه هیات مدیره حضور داشتند و روز سه شنبه نیز حضور خواهند داشت.

شفر بی واسطه به تهران آمد

اینکه می گویند از طریق دلال دبی نشین به ما تحمیل شدند، صحت ندارد و در مذاکرات ما تنها من، شفر و مترجم حضور داشتند. البته آقای شجاع برای تبلیغات لباس در دبی حضور داشتند. ایشان اولین مربی است که بدون واسطه به ایران آمده است. ایشان مستقیم با من مذاکره کردند و من را از زمان آقای صفایی فراهانی می شناختند. ایشان قرار بود سرمربی تیم ملی در آن زمان بشوند اما این اتفاق رخ نداد. من و آقای شفر از گذشته هم دیگر را می شناختیم. من به ایشان گفتم به دبی بیایند و حتی گفتم به ایران نیا زیرا این قضیه لو می رفت. من شب به دبی رفتم، صبح با ایشان مذاکره کردم و روز بعد به ایران بازگشتم. اگر کسی خودش را به ایشان نزدیک می کند، برای تبلیغ خودش است. نورایی در آمریکا حضور دارد و در ایران نیست. نورایی در زمان آقای مصطفوی برای کارهای استقلال کمک می کردند. آقای مقدس نیز در این ماجرا حضور نداشتند و من به شدت تکذیب می کنم. شفر بی واسطه به تهران آمد.

قرارداد شفر محرمانه است

قرارداد شفر محرمانه است و اجازه بدهید در مورد آن صحبت نکنیم. اگر جزییات قرارداد را باز کنیم، هر کسی درباره آن نظر می دهد. استقلال به آرامش احتیاج دارد و ایشان نیز تمام تمرکز خود را روی تیم گذاشته اند. اصلا علاقه ای ندارند روی این بحث ها ورود کنند. اجازه بدهید یک مقدار زمان بگذرد، سپس همه چیز مشخص می شود.

شفر درباره جباری تصمیم می گیرد

شفر از کمیته پزشکی خواسته تا درباره جباری گزارشی را ارائه بدهند. شفر می گوید من بازیکنی را می خواهم که ۹۰ دقیقه در زمین بجنگد. این گزارش از سوی کمیته پزشکی به شفر ارائه می شود و ایشان تصمیم خواهند گرفت.

مجیدی با تایید کمیته فنی به کادر اضافه می شود

رزومه مجیدی در کمیته فنی بررسی خواهد شد. البته اگر ایشان تمایل داشتند، این کار را کمیته فنی انجام می دهد. اگر کمیته فنی ایشان را تایید کند، مانند دو نفر دیگر به کادرفنی اضافه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.