یاسوج- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اگر چند عنصر را در تداوم پیروزی انقلاب و اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانیم، نماز جمعه و تریبون نماز جمعه از مهترین آنهاست.

تریبون نماز جمعه عنصر مهم در پیروزی اهداف نظام است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمد احمدی در دیدار با ائمه جمعه شهرهای ختلف استان افزود: تریبون نماز جمعه یک فرصت استثنائی است که هم رافع مشکلات مردم و هم نافع جامعه و مردم است و همچنین مسائل دینی، معنوی و ارزش های دینی را ترویج می کند.

وی اظهار داشت: اگر نبود تریبون نماز جمعه مسائل و اهداف انقلاب، نظام، هشت سال دفاع مقدس و نیز شکست و مقابله با تهدیدهای نظامی، اقتصادی و تهاجمات فرهنگی دشمنان و استکبار به سرانجام نمی رسید.

استاندار عنوان کرد: امام جمعه باید از طریق ارتباط با مردم درد مردم را بشناسد و در چهارچوب نظام به مسئولین امر منتقل کند و از جهتی اقدامات را از طریق تریبون نماز جمعه منعکس سازد و فرقی نمی کند که چه دولتی باشد، چرا که همه در یک نظام هستیم و هرگونه خدمات و اقدامی دستاورد نظام است که با تبیین آن قطعا مردم به انقلاب و نظام پایبندتر خواهند شد.

احمدی تصریح کرد: معتقدم برای انجام خدمت صادقانه و ایجاد فرصت باید هر نگاه سیاسی که داشته باشیم  کنار بگذاریم و فقط به مردم فکر کنیم و به همه کسانی که دل آنها برای نظام، انقلاب و مردم می تپد احترام بگذاریم و در چارچوب رویکرد اعتدال دولت جلو برویم و فضای نشاط و آبادانی را برای همه نقاط فراهم کنیم و وضعیتی که اکنون داریم یک گام به جلوتر ببریم.

استاندار عنوان کرد: من در مدیریت و چینش آن علاوه بر بحث گفتمانی و اعتدال به شایسته سالاری، قدرت تعهد، تخصص و تجربه نگاه می کنم و اینطور نیست که مدیری صرف داشتن فقط نگاه سیاسی مسئولیت بگیرد.

وی تاکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد صرف اینکه شخصی نگاه سیاسی دارد، حقوق و حق آن را ضایع کند، چرا که باید مردم سالاری دینی، دموکراسی  و شایسته سالاری مورد توجه باشد و کسی که تجربه و کارآمدی و شایستگی ندارد، مسئولیت سیاسی نخواهد گرفت.

احمدی با بیان اینکه، امروز اوج مشکلات مردم است، گفت: در شرایطی که مورد تهدید دشمنان هستیم و محدودیت هایی داریم و مشکلات مردم زیاد است، دیگر جایی ندارد که به سمت و سویی حرکت کنیم که بیشتر به معیشت، رفاه و نشاط مردم فشار وارد شود.

استاندار گفت: مشکلات خانواده های محروم، زنان بی سرپرست، دانشجویان و فارغ التحصیلان بیکار و مشکلات دانش آموزان و ... را داریم و از سویی فضاهای ناکارآمدی القائی از سوی دشمنان با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را داریم و لذا باید برای رفع این مشکلات اتفاق نظر داشته باشیم و نگاه پدرانه به امور داشته و هرجائی مشکلی پیش آمد با این نگاه دلسوزانه برای رفع آن دست به دست هم دهیم.

وی با ارتباط قوی مسائل قومی و قبیله ای و دخالت هائی که فرصت ها و زمان را از بین می برد اشاره و تاکید کرد: اگر با سعه صدر، تدبیر و دلسوزانه جلو برویم به دستاوردهای خوبی می رسیم و نگاه ما اعتدالی است و من گوش شنوا و مشفقانه دارم و شما ائمه جمعه که برادران معنوی من هستید در این خصوص جایگاه خاص خود را دارید.

احمدی با بیان اینکه، من بیش از اینکه یک فرد سیاسی باشم فردی بودجه ای هستم، افزود: مطمعنا در خصوص مسائل بودجه ای و مالی توجه بیشتری به استان داریم.

استاندار تاکید کرد: به دلیل اینکه یک وحدت فرماندهی در حوزه فرهنگ نداریم، نتوانسته ایم به خوبی اهداف این حوزه را تعمیق بخشیم و محقق سازیم و گیر اساسی این است که تعدد متولیان فرهنگی داریم  و هر کدام بخواهند سلیقه خوشان را اعمال کنند،هر چقدر هم بودجه تخصیص دهیم به جائی نخواهیم رسید و باید تلاش کنیم یک مدل بومی طراحی شود.

وی تاکید کرد: موضوع مصلی ها بسیار مهم است و با اولویت بندی، آنهائی که پیشرفت فیزیکی بالائی دارند با اختصاص بودجه به تکمیل آنها سرعت داده خواهد شد.

احمدی به موضوع مدیران پروازی شهرستان ها اشاره کرد و افزود: با پروازی بودن مدیران در شهرستان ها مخالفم و اینکه مدیران با ماشین های بیت المال رفت و آمد می کنند، مخالفتر می باشم.

استاندار از سفر خود به شهرستان های استان خبر داد و افزود: جدولی برای مدیران استان طراحی می شود که سفر آنها به شهرستان ها برنامه ریزی شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.