یزد ـ مشاور سازمان جهانی جهانگردی گفت: ایران فرهنگ و تمدنی غنی دارد که برای جذب گردشگر باید ازاین توانمندی ها به خوبی استفاده شود و استفاده از الگوهای موفق برای جذب گردشگر اشتباه است.

استفاده از الگوهای موفق برای جذب گردشگر اشتباه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جعفر جعفری پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هم اندیشی کارگروه گردشگری استان یزد  اظهارداشت: کشورهای بسیاری در حوزه گردشگری موفق هستند اما مدل‌های هیچ کشوری نباید در ایران پیاده‌سازی شود زیرا هیچ‌کجا شبیه به ایران نیست وهر کشور ظرفیتها و شاخصه های خاص خود دارد که باید از آنها برای جذب گردشگر استفاده کند.

وی افزود: امروز همه کشورها توریست پذیر شده‌اند و هیچ کشوری در دنیا نیست  که این صنعت در آن رواج نداشته باشد، برخی کشورها به موفقیت‌های بزرگ رسیدند و برخی کشورها مانند اسپانیا نیز در این حوزه مرتکب اشتباهات بزرگی شدند.

استاد برجسته مدرسه مدیریت هتلداری دانشگاه ویسکانسین اسکات آمریکا تصریح کرد: اسپانیا از آنجا که مدلی در توسعه گردشگری نداشت، اقدام به استفاده از الگوهای دیگر کشورها کرد و دچار مشکلاتی شد در حالی که اگر مدل‌های کشورهای دیگر را پیاده کنیم، آغاز اشتباه است.

مشاور سازمان جهانی جهانگردی گفت: برای جذب گردشگر باید به ظرفیت هر منظقه، شهر یا کشور  توجه کرد و گردشگری از حالت صرف تجاری به سمت گرشگری مذهبی، علمی، سلامت و  رفته است و همین امر دنیای گردشگری را متفاوت و متمایز از قبل کرده است.

وی با اشاره به اینکه گردشگری در اغلب کشورهای دنیا به یک صنعت تبدیل شده است،‌ افزود: همه صنایع معایب و آسیب‌هایی دارند که این معایب در کشور ما نیز ظهور و بروز پیدا کرده اما باید به سمتی برویم که آسیب‌ها به حداقل میزان ممکن برسد.

در حوزه گردشگری نباید موازی کاری صورت بگیرد

شهردار یزد نیز در این نشست با انتقاد ازموازی‌کاری دستگاه‌های اجرایی در حوزه گردشگری گفت : این موازی کاری ها  از آفت‌های مهم این حوزه است که با هم افزایی بین دستگاه ها از آن پرهیز خواهد شد.

مهدی جمالی نژاداظهارداشت : نقش صنعت گردشگری در توسعه، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان انکارناپذیر است، و باید در عرصه معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها و توان‌های جذب گردشگر در استان بیش‌ازپیش تلاش شود.

وی با تاکید بر لزوم مبنا قرار گرفتن گردشگری دانش محور افزود: قرار گرفتن گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه و تشکیل نشستهای هم اندیشی و کارگروه گردشگری نقش مهمی در هم افزایی دستگاه های مختلف برای جذب گردشگر و توسعه بیشتر دارد.

شهردار با اشاره ثبت یزد به‌عنوان یکی از شهرهای جهانی، تصریح کرد: اخیراً این اتفاق سراسر مبارک برای استان یزد باهمت و پشتکار مدیران استانی رقم خورده که می‌تواند با به‌کارگیری شاخص‌های اسلامی درروند گردشگری اسلامی استان  اقدامی مؤثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.