زنجان-استاندار زنجان گفت: بانک های استان زنجان در زمینه جذب منابع عملکرد ضعیفی دارند.

بانک های استان زنجان در زمینه جذب منابع عملکرد ضعیفی دارند

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: دولت برای سال جاری۱۰  هزار میلیارد تومان جهت نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی منابع پیش بینی کرده است و  ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز برای توسعه مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰هزار نفر و۲۰ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق اقتصادی منابع پیش بینی کرده که سقف استانی نیز ندارد.

وی ادامه داد: بانک های استان با روند فعلی در زمینه جذب منابع موجب عملکرد ضعیف در کارنامه خود خواهند شد و روند فعلی قابل قبول مدیریت استان نبوده و انتظارات موجود باید به بدنه سیستم بانکی استان منتقل شود.

درویش امیری گفت:  آئین نامه های اجرایی طرح های یاد شده به استان ها دیر ابلاغ شده است و تاخیر در ابلاغ آئین نامه ها نباید شامل بروز مشکل برای واحدهای تولیدی و بخش صنعت استان شود که در این راستا اهتمام جدی بانک‌ها نیاز است.

 استاندار زنجان گفت: با توجه به حجم منابع تعریف شده و استفاده بهینه آن در استان سیستم بانکی باید از رویکرد عادی خود خارج شود.

درویش امیری با بیان اینکه دستگاه های اجرایی میزان بدهی ها خود را احصاء و ارائه کنند، افزود: دستگاه های اجرایی میزان هزینه های صورت گرفته برای پروژه های نیمه تمام خود در سال جاری را نیز اعلام کرده و برآورد دقیقی با احتساب نرخ تورم از هزینه بهره برداری آن داشته باشند تا طی گزارشی به هیئت دولت ارائه شود.

استاندار زنجان افزود: برخی دستگاه ها برنامه ای در این راستا ارائه نکرده اند که طی یک هفته فرصت ارائه آن را خواهند داشت و سپس شرایط فعلی به دستگاه ملی منعکس و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.