زاهدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیارد متر مکعب آب از دریای عمان برای مصارف کشاورزی، آشامیدنی و صنعت در استان تخصیص یافته است.

تخصیص ۲میلیارد مترمکعب آب دریای عمان برای مصارف سیستان وبلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، اتابک جعفری پیش از ظهر اموز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از بحث و بررسی در خصوص گزارش ارائه شده توسط گروه برنامه ریزی و تخصیص آب مقرر شد در راستای حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار برنامه ریزی های لازم برای استفاده ازمنبع عظیم دریای عمان انجام شود. 

وی افزود: با توجه به وضعیت منابع آب در سیستان و بلوچستان و محدودیت هایی که در این خصوص وجود دارد، شیرین کردن و انتقال آب از دریا یکی از طرح های وزارت نیرو در استان است.

وی خاطر نشان کرد: طرح انتقال آب از دریا قادر است وابستگی مرکز استان و منطقه سیستان به آب رودخانه هیرمند رامرتفع نموده و آب مطمئن را در دسترس بخش شرب و صنعت استان قرار دهد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده از این میزان آب ۱۳.۵ میلیون مترمکعب برای مصارف شرب و بهداشت، ۳۱۷ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی شامل طرح های کشت گلخانه ای باراندمان و بهره وری مناسب، یک هزار و ۹ میلیون متر مکعب در بخش صنعت به عنوان نیروی محرکه رشد و توسعه شرق کشور و همچنین ۶۰۰ میلیون متر مکعب در بخش شیلات شامل طرح های آبزی پروری مصرف می شود.

وی با اشاره به نیاز آبی بخش شرب، کشاورزی و صنعت سیستان و بلوچستان در افق بلندمدت و حتی میان‌مدت، تصریح کرد: به دلیل ‌کمبود منابع آبی در استان در خصوص طرح انتقال آب از دریای عمان چاره‌اندیشی شده است و امیدواریم این طرح بتواند بخشی از مشکلات کمبود آب در استان را مرتفع کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.