کرج - جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۳۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد.

وجود دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور/ ۳۵۰ تن مواد مخدر شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار سید مرتضی میرزایی در اولین کرسی آزاد اندیشی که به همت مرکز رشد دانشگاه خوارزمی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تحت عنوان (پیامدها و تبعات سوء مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها و مراکز عالی) برگزار شد، با بیان اینکه مواد مخدر در دنیا یکی از جرائم سازمان یافته و مافیایی است، اظهار کرد: این بلای خانمان سوز گریبان جوانان را گرفته است.

وی با بیان اینکه گردش مالی مواد مخدر سالیانه هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است، افزود: مواد مخدر بعد از قاچاق سلاح دومین موضوع سود آور برای قاچاق چیان محسوب می شود.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران در کنار کانون تولید مواد مخدر قرار دارد لذا تبعات این مهم گریبان کشور را می گیرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵ هزار تن تولید مواد مخدر در افغانستان صورت می گیرد، گفت: بیش از ۸۰ درصد تریاک جهان در این کشور تولید و متاسفانه بخشی به ایران ترانزیت می شود.

کشف ۶۰۰ تن مواد مخدر در کشور طی سال گذشته

میرزایی با تاکید بر اینکه در سالی که آمریکا کشور افعانستان را اشغال کرد تولیدی افعانستان در بخش مواد مخدر بالغ بر ۳ هزار و۴۰۰ تن بود، گفت: امروزه با استقرار آمریکا در این کشور بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد مخدر در افعانیتان تولید می شود.

وی میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته را ۶۰۰ تن اعلام کرد و افزود: در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۳۵۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از مجموع مواد مخدر کشور کشف و بالغ بر ۸۰ درصد مصرف و یا ترانزیت شده است، اظهار کرد: مواد صنعتی و وارداتی هدیه نا خوشایند غرب به جوانان کشور است.

میرزایی با تاکید بر اینکه باید جامعه علمی و  دانشگاهی در جهت شناسایی این مشکلات وارد عمل شوند، تصریح کرد: با خطر جدی به نام اعتیاد در جامعه مواجه هستیم.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بیان کرد: در حال حاضر دو میلیون  و ۸۰۰ هزار معتاد طی آمار رسمی اعلامی در کشور وجود دارد که کمتر از یک درصد این آمار را بانوان تشکیل می دهد.

ناجا ۳۷۰۰ شهید در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده است

وی با بیان اینکه بخش اجتماعی شدن مواد مخدر در سراسر جهان از جمله ایران مطرح و بررسی می شود، گفت: در بازه ای از زمان اعتیاد جرم تلقی می شود اما امروز به عنوان بیماری مطرح می شود لذا توجه به این مقوله مهم مستلزم فرهنگسازی است.

میرزایی با اعلام اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در زمان قبل از انقلاب در کشور وجود داشت، تصریح کرد: قاچاق مواد مخدر جرم سازمان یافته ای است، بدون شک در صورت عدم توجه به این امر شاهد افزایش امار معتادین خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه نبود جا برای نگهداری معتادان از مشکلات اساسی کشور محسوب می شود، ادامه داد: خوشبختانه نهادهای خصوصی در این راستا عملکرد خوبی داشته اند.

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کاربردی برای بهره گیری از ظرفیت های علمی به موجب برون رفت از مشکلات یاد شده اقدامات شایان توجهی انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.