کرج- سفیر کشور عراق در ایران گفت: ایران و عراق در مسائل مذهبی، اجتماعی و فرهنگی دارای فصل مشترک بسیار هستند.

مسائل مذهبی فصل مشترک ایران و عراق است

به گزارش قدس آنلاین، راجح ‌صابر عبود الموسوی امروز در حاشیه افتتاحیه دفتر کنسولگری عراق در البرز، گفت: ایران همواره به دنبال ایجاد صلح است و این مهم به جهانیان ثابت‌شده است.

وی افزود: ایران و عراق دارای فصل مشارکت‌های بسیاری در امر مذهبی و اعتقادی هستند که این مهم موجب شده روابط صمیمانه در این دو کشور برقرار شود.

سفیر عراق در ایران تصریح کرد: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ایران موجب شده است دو کشور ایران، عراق و بسیاری دیگر از کشورها به موفقیت برسند.

عبود الموسوی اظهار داشت: همواره توطئه‌ها توسط دشمنان ایران را تهدید کرده است که ازجمله این دشمنی‌ها حمایت استکبار از صدام و حمله به ایران بوده است.

وی با تأکید بر اقتدار ایران در تمامی شرایط، افزود: عراق درصدد ایجاد تعامل و رابطه گسترده با کشور ایران است و سعی دارد این روابط گسترش یابد.

سفیر عراق در ایران بیان داشت: ۱۲ کنسولگری عراق در ایران به‌صورت موقت راه‌اندازی شده است که این مهم از رابطه مساعد مابین دو کشور نشأت می‌گیرد.

عبود الموسوی در پایان با اشاره به حجم زائرین ایرانی در پیاده‌روی اربعین، خاطرنشان کرد: این مهم نیز از دیگر نشانه‌های ایجاد رابطه صمیمی میان دو کشور است و همچنین با گسترش این روابط می‌توان به موضوعاتی همچون گردشگری، اقصادی و غیره بپردازیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.