سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به خبرسازی رسانه‌های غربی دوباره امکان مذاکره ایران درباره برنامه موشکی خود با رد قاطعانه این خبرسازی‌ها، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل دفاعی خود تصمیم گیر نهایی خواهد بود و اجازه ورود و دخالت را به سایر دولت‌ها نخواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به خبرسازی رسانه‌های غربی دوباره امکان مذاکره ایران درباره برنامه موشکی خود با رد قاطعانه این خبرسازی‌ها، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل دفاعی خود تصمیم گیر نهایی خواهد بود و اجازه ورود و دخالت را به سایر دولت‌ها نخواهد داد. بهرام قاسمی افزود: مسائل موشکی ما بخشی از سیاست‌های دفاعی ایران است که دنبال می‌شود و هیچ گونه مغایرتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و این سیاست همچون گذشته با جدیت تمام ادامه می‌یابد.

 پاسخ ایران کوبنده خواهد بود
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه همچنین درباره اظهارات سردار جعفری فرمانده کل سپاه و هشدار وی به آمریکایی‌ها درباره قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی، عنوان کرد: امیدوارم هیئت حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خودش این خطای بسیار مهم و استراتژیک را انجام ندهد و دوراندیشی لازم را داشته باشد، ولی اگر به سمت چنین تصمیمی حرکت کند، قطعاً پاسخ ایران بسیار قاطع، کوبنده و سخت خواهد بود.
وی تأکید کرد: تصور می‌کنم باید در آن هنگام آمریکا تمام عوارض آن را بپذیرد. امیدواریم عقلای قوم و خردمندانی که در آمریکا می‌توانند باشند در مسیر عدم اتخاذ چنین تصمیم خطرناکی، گام‌های لازم را بردارند.

 نظارت آژانس شامل بند T و اماکن نظامی نیست
قاسمی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره تشکیک و ابهام آفرینی آمانو مدیرکل آژانس درباره «بند T» ضمیمه برجام و درخواست او برای مذاکره با ایران برای اعمال نظارت آژانس بر این بخش از توافق هسته‌ای و تکرار چندین باره این ادعا که آژانس می‌تواند از اماکن نظامی ایران بازرسی کند، اظهارداشت: حوزه‌های نظارتی به بند «T» تسری نمی‌یابد و با توجه به اینکه هشت بار آژانس صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را مورد تأکید قرار داده فکر می‌کنیم چنین بحث و سازوکاری در بحث برجام وجود ندارد. وی با اشاره به اظهارات اخیر آمانو درباره بازرسی از اماکن نظامی، افزود: در برجام تمامی نظارت‌ها و مکانیسم‌های لازم برای چگونگی اجرای دقیق و درست آن پیش بینی شده و هر زمانی که براساس این الزامات و نظارت‌های پیش‌بینی شده نیاز به اقدامی باشد بعد از دریافت گزارش و یادداشت‌های رسمی این طرف ایرانی است که درباره آن موضوع می‌تواند تصمیم‌گیری و اعلام نظر کند. بهرام قاسمی درباره مرتبط کردن و مشابه سازی برنامه هسته‌ای ایران با کره شمالی، آن را حرف بی‌جا و غلطی دانست که در ادامه ایران هراسی و ایران ستیزی و فشاری که بر برخی از محافل آمریکا و منطقه توسط رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور خاص دیگر در منطقه دنبال می‌شود.

 دری اصفهانی  مشاور تیم هسته‌ای بود
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به پرسش دیگری درباره محکومیت دری اصفهانی به دلیل اتهام جاسوسی و نوع ارتباط او با تیم مذاکره کننده و اینکه آیا او زیرمجموعه همکاران بعیدی‌نژاد بوده‌ است، با تأکید بر اینکه آنچه توسط سخنگوی قوه قضائیه و تصمیمات این قوه در مورد این فرد مطرح شد، متین است و من در این زمینه اظهارنظری ندارم، گفت: ایشان چندین دهه است برای نهادها و ارگان‌های جمهوری اسلامی تلاش‌های زیادی داشته و همکاری‌های زیادی با وزارتخانه‌های مختلف داشته است و در برخی از حوزه‌ها و برخی از نشست‌های کارشناسی در کار برجام، به عنوان مشاور فعالیت داشته و در مقاطعی تلاش‌های مثبتی داشته و بازگشت ۱.۷ میلیارد دلار به کشور گفته می‌شود از تلاش‌های وی محسوب می‌شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.