اهواز_رییس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تأیید ۳۲۳ پرونده عضویت و تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران در وزارت علوم، گفت: این دانشگاه رتبه ۱۳ کشور را از لحاظ جذب اعضای هیئت‌علمی دارد.

دانشگاه شهید چمران اهواز در جذب اعضای هیئت‌علمی رتبه ۱۳ کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا رضوان‌طلب در نشست خبری که دوشنبه ۱۷ مهرماه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز جزو دانشگاه‌هایی است که کار جذب اعضای هیئت‌علمی آن در بستری بسیار روان و آسان انجام می‌شود و هماهنگی خوبی میان کارگزاران جذب در این دانشگاه وجود دارد، که این مسئله موجب رضایت است.
وی با اشاره به مشوق‌هایی که برای جذب هیئت‌علمی در مناطق محروم در نظر گرفته می‌شود، بیان کرد: در این زمینه اگر پرونده‌ای مربوط به این مناطق باشد، با سهولت از آن عبور می‌کنیم و این نگاه به دانشگاه شهید چمران اهواز و سایر دانشگاه‌های خوزستان نیز وجود دارد.
رییس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان‌کرد: سالانه در تقویم مشخص، دو فراخوان در بهمن‌ماه و شهریورماه اعلام می‌شود که شانزدهمین فراخوان، شهریور امسال برگزار شد و زمان تقویم این فراخوان روز جمعه گذشته پایان یافت اما یک روز برای تکمیل فرایندهای ناتمام برخی افراد ذی‌نفع در نظر گرفته شد که به این منظور پنجشنبه این هفته، به‌طور مجدد از ساعت یک بامداد تا ۲۴ خواهد بود.
رضوان‌طلب ادامه داد: در هر فراخوان به‌طور میانگین ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در غربالگری اولیه معمولاً ۵۰ درصد از آن‌ها ریزش می‌کند و به‌طورکلی در سال بین دو هزار تا ۲۵۰۰ نفر به اعضای هیئت‌علمی در کل کشور اضافه می‌شوند و در حال حاضر نزدیک به ۸۰ هزار عضو هیئت‌علمی در تمام دانشگاه‌های کشور در حال فعالیت هستند.
رئیس مرکز جذب اعضای هئیت‌علمی وزارت علوم، تحققات و فناوری تصریح کرد: نگاه و استراتژی کلی جذب در دوره تبدیل وضعیت و پذیرش اعضای جدید، نگاهی اعتدالی در گزینش است و به همین دلیل کارها به سهولت و با رعایت کرامت ذی‌نفعان دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: اینکه مسئولی در مورد سطح متقاضی عضو هیئت‌علمی توصیه‌ای کند باعث می‌شود نسبت به مسئله به‌طور طبیعی حساسیت پیدا کنیم و سیستم ما این‌گونه نیست که سفارش یا توصیه کسی را بپذیرد و اعضای هیئت مرکزی برای پذیرش به مشخصات علمی فرد متقاضی توجه می‌کنند.
رضوان طلب با اشاره به آمار جذب هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز از اول شهریور سال ۹۲ تا اول مهرماه سال ۹۶ عنوان کرد: در طول این مدت ۱۶۵ پرونده برای عضویت پیمانی ارسال‌شده که از این تعداد ۱۵۶ پرونده تأیید، یک پرونده از دستور خارج‌شده، یک پرونده دعوت به مصاحبه و دو پرونده در دست بررسی است. همچنین ۴۳ پرونده بورس نیز ارجاع شده که ۴۲ مورد از آن‌ها تأیید و یک مورد دعوت به مصاحبه شده است.
رییس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همچنین ۱۸ نفر به عنوان طرح سربازی هیئت‌علمی به مرکز معرفی و همه آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است. ۵۷ پرونده نیز برای تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی ارسال‌شده که ۵۴ مورد از آن‌ها تأیید و سه مورد در دست بررسی است. پنج پرونده نیز در مجموع بعد از تبدیل وضعیت از حالت پیمانی به رسمی قطعی ارسال‌شده که سه مورد تأیید و یک مورد از دستور خارج‌شده و یک مورد دیگر نیز در حال بررسی است.
رضوان طلب افزود: ۴۸ پرونده نیز برای تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی ارجاع شده که همه آن‌ها تأیید شدند. به‌طورکلی در طول چهار سال دولت یازدهم، ۳۴۱ پرونده از دانشگاه شهید چمران اهواز ارسال‌شده که ۳۲۳ مورد از این تعداد تأییدشده، هفت پرونده تأیید نشده، دو مورد خارج از دستور قرارگرفته، دو مورد دعوت به مصاحبه و ۹ پرونده نیز در دست بررسی است.
رییس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: کار این مرکز بررسی صلاحیت علمی و عمومی برای پذیرش پیمانی و تبدیل وضعیت‌ها است و گاهی تبدیل وضعیت به ارتقاء رتبه علمی گره می‌خورد.
وی اظهار کرد: برای این منظور بین تبدیل وضعیت و ارتقاء علمی اعضای هیئت‌علمی تفکیک ایجادشده که موجب بهداشت روانی خوبی بین اعضای هیئت‌علمی می‌شود تا به راحتی به مرحله رسمی قطعی برسند.
رضوان‌طلب با اشاره به نحوه اعتراض اعضای هیئت‌علمی به نتیجه بررسی پرونده‌ها، تصریح کرد: برای رسیدگی به اعتراضات شش مرحله توسط فرد معترض در نظر گرفته‌شده که در ابتدا این پرونده توسط کارگروه‌ها در دانشگاه رسیدگی می‌شود که در صورت اعتراض فرد به نتیجه آن، دانشگاه مکلف است ترکیب کارگروه را تغییر دهد.
رییس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اضافه کرد: در بررسی صلاحیت علمی و عمومی نیز امکان اعتراض فرد در دانشگاه وجود دارد و همچنین طبق مقررات باید دو نفر از اعضای هیئت اجرایی دانشگاه‌های دیگر دعوت و دو نفر از اعضای هیئت اجرایی فعلی خارج شوند تا این مسئله نیز موردبررسی مجدد قرار گیرد.
رضوان‌طلب افزود: اگر فرد باز هم قانع نشد، می‌تواند اعتراض خود را از طریق هیئت مرکزی جذب در وزارت علوم انجام دهد و اگر به نتیجه این بررسی نیز اعتراض داشت، می‌تواند اعتراض خود را به هیئت عالی جذب ارجاع داده که نظر این هیئت، نظر نهایی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.