بجنورد- استاندار خراسان شمالی از فراگیران علوم دینی و قرآنی خواست، به مطالعه آثار ماندگار برجامانده از علامه طباطبایی و استاد مطهری بپردازند و رسالت اصلی مراکز آموزش علوم دینی را نیز آشنا کردن نسل جوان با تفکرات و تفسیرهای معتبر این فرزانگان خواند.

تربیت امثال مطهری و طباطبایی رسالت مراکز آموزش علوم دینی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی دوشنبه در آیین استقبال از دانشجویان جدید دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: کوشش و اهتمام استادان و دانشجویان در این مسیر، باعث می شود پندار نادرست تقابل علم و دین در جامعه زدوده شود.

وی جایگاه والای تعلیم و تعلم قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت بشر و معجزه پیغمبر خاتم(ص) را یادآور شد و با اشاره به سیر تاریخی و تطور علوم قرآنی در ادوار گوناگون و برشمردن برخی معجزات کلامی و علمی قرآن کریم، توضیحاتی درباره اهمیت و شیوه تطبیق آیات قرآن مجید با یافته های علمی بشر و تفسیر و تأویل آیات بر اساس شأن نزول، احادیث مرتبط و دیگر علوم قرآنی برای حضار بیان کرد. وی سپس مصادیقی از تطبیق آیات کلام الله مجید با علوم و فنون روز را ذکر کرد و از دانشجویان هم خواست، به مطالعه تخصصی در این زمینه بپردازند.

استاندار هم چنین در پاسخ به درخواست های رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد برای مساعدت در تصویب و اجرای طرح های نه گانه آن گفت: برای حل تدریجی مشکلات دانشجویان، این طرح ها با نگاه مثبت بررسی و درباره آن ها تصمیم گیری می شود.

وی در عین حال، برای حل سریع مشکل تأمین سرویس تردد دانشجویان این مرکز آموزشی دستور لازم را صادر کرد و درخصوص دایر کردن رشته های تحصیلات تکمیلی در این دانشکده هم خاطرنشان کرد: نگاه دولت تدبیر و امید، گسترش رشته های تحصیلی متناسب با وضعیت و نیازهای بازار کار است و برای راه اندازی رشته های کارشناسی ارشد و بالاتر در مراکز آموزش عالی استان هم باید به این سیاست و رویکردها توجه کرد.

دانشکده علوم قرآنی بجنورد سال ۸۶ فعالیت خود را ذیل دانشگاه علوم و معارف قرآن کشور آغاز کرد و در حال حاضر قریب ۳۰۰ دانشجوی دختر و پسر در آن در رشته های گوناگون به تحصیل مشغول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.