وضعیت فعلی تولید ایران نشان می دهد نه تنها دولت از تولید کنندگان حمایت نمی کند بلکه با افزایش مالیات ها به نوعی سیاست سرکوب آنها را در پیش گرفته است. متاسفانه امروز درآمد بازاریان از کسانی که در خیابان ناصر خسرو تا گلوبندک مردم را با چهارپایان به صورت تفریحی جا به جا می کنند کمتر است. گاها از دوستان می شنویم حاضرند ملکشان را بفروشند و به جایش چهار تا قاطر بخرند بلکه درآمد بیشتری داشته باشند!!

با یک چهارم ظرفیت مان در حال تولید هستیم/  رکود اقتصادی میل کارخانه داران  برای فروش ملک تجاری و واحد تولیدی خود را افزایش داده است

قدس آنلاین- سید رحیم مقیمی رییس اتحادیه پلاستیک تهران با بیان اینکه دهه اول محرم به عنوان یک مُسکن در حوزه پلاستیک و ظروف یک بار مصرف عمل کرد به خبرنگار قدس آنلاین گفت :وضعیت اقتصاد کشور بسیار آشفته است. تولید کنندگان روزهای سختی را پشت سرمی گذارند وتجارب سخت تری را تجربه می کنند. افزایش قیمت مواد اولیه توان تولید را از تولید کننده و خرید را از خریدار گرفته است. قبل از آغاز ماه محرم قیمت محصولات پلاستیکی ۳۵ درصد افزایش یافت هر چند که افزایش خرید محصولات پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف در دهه اول محرم التیام موقتی برای بازار محصولات پلاستیکی بود.  

مقیمی با بیان اینکه با ظرفیت ۲۵ درصدی در حال کار هستیم خاطر نشان کرد: بی توجهی دولت به امر اشتغال و افزایش تولید وحمایت از تولید کنندگان داخلی منجر به تعطیلی پنجاه درصد از واحدهای تولیدی شده است. این درحالی است که از پنجاه درصد باقیمانده تنها بیست وپنج درصد به صورت اتوماتیک کار می کنند و مابقی آن به صورت نیمه فعال با ظرفیت بسیار پایین در حال تولید هستند.

وی با انتقاد از افزایش مالیات ها به قدس آنلاین گفت: افزایش هزینه های تولید اعم از گرانی مواد اولیه، افزایش قیمت حامل های انرژی و چند برابر شدن مالیات ها توان تکاپوی اقتصادی را از تولید کننده گرفته است از این رو به شدت با کارخانه داران و مالکینی مواجه می شویم که مایل به فروش ملک تجاری و واحد تولیدی خود هستند چرا که جز ضرر و زیان چیزی عایدشان نمی شود.

مقیمی دراین باره اظهار داشت: وضعیت فعلی تولید ایران نشان می دهد نه تنها دولت از تولید کنندگان حمایت نمی کند بلکه با افزایش مالیات ها به نوعی سیاست سرکوب آنها را در پیش گرفته است. متاسفانه امروز درآمد بازاریان از کسانی که در خیابان ناصر خسرو تا گلوبندک مردم را با چهارپایان به صورت تفریحی جا به جا می کنند کمتر است. گاها از دوستان می شنویم حاضرند ملکشان را بفروشند و به جایش چهار تا قاطر بخرند بلکه درآمد بیشتری داشته باشند!!

رئیس اتحادیه پلاستیک تهران در پایان با طرح این سوال که آیا دولت مالیات بردرآمد می خواهد یا مالیات بر مستغلات تصریح کرد: بدهکاری؛ ورشکستگی؛ گسست روابط خانوادگی وعاطفی و گسترش مسائل غیر اخلاقی پایان محتوم تمام کسانی است که بنا به اجبار رکود اقتصادی مجبور به بیکاری می شوند. امروزه با توجه به آنکه دولت مالیات تولید کننده را چند برابر کرده است نمی توان از تولید کننده انتظار معجزه داشت. حال جای سوال دارد که آیا مسئولین مالیات را بردرآمد تعیین کرده اند یا مالیات را  بر ملک و مستغلات؟ امروز مغازه های سی تا شصت متری در بازار هستند که درآمد قابل توجهی برای ادامه حیات اقتصادی ندارند چگونه در چنین وضعیتی دولت میزان مالیات ها را چندین برابر افزایش می دهد در حالی که درآمدی نیست تا از آن مالیات اخذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.