رشتخوار - پروژه های مراکز جامع سلامت فتح آباد وجنگل رشتخوار بیش از ده سال است که نیمه تمام به حال خود رها شده است .

 پروژه های مراکز  فتح آباد  وجنگل رشتخوار نیمه تمام رها شده است

به گزارش قدس آنلاین، یک عضو شورای اسلامی شهرجنگل از توابع رشتخوار خراسان رضوی گفت:مراکز جامع ارائه خدمات سلامت در نقاط پر تراکم جمعیتی یکی از راهکار های دولت برای گسترش بخش سلامت در این گونه نقاط بوده است که شروع کار آن با احداث ساختمانهایی در نقاط شهری فتح آباد و جنگل  در این شهرستان محروم بود اما با گذشت بیش از ده سال  هنوز  این مراکز جامع  در بوته بلاتکلیفی  و نیمه تمام مانده است .

حسین عبدلی در گفت و گو با قدس آنلاین با انتقاد از کم توجهی مسئولان بهداشتی استان خراسان رضوی  گفت:بخش جنگل که ۳۰ هزار نفر جمعیت داردبا تکمیل ساختمان جامع سلامت این شهر که در دولت نهم کلید خورد با گذشت چندین سال علیرغم پیشرفت ۵۰ درصدی متاسفانه فرسوده شده و پیمانکار آن که سازمان مسکن و شهر سازی است  این ساختمان را به حال خود رها کرده است.

وی خواستار  اختصاص اعتبارات  برای تکمیل این طرح ضروری در شهر جنگل شد و گفت:رها شدن ده ساله ساختمان نیمه کاره مرکز جامع سلامت جنگل موجب عدم تحقق خدمات مورد نیاز اهالی در بخش جنگل شده است.

عبدلی گفت:این ساختمان نیمه تمام به معضلی در حوزه سلامت در بخش جنگل تبدیل شده و به ارائه خدمات سلامت محل تجمع افراد معتاد و تخلیه نخاله و زباله ذشده است که امید است مسئولان بهداشتی و سازمان مسکن و شهر سازی برای تکمیل و بهره برداری از این مرکز سلامت اقدام فوری و اساسی شود.

وی با ذکر این که کم لطفی و بی مهری مسئولان به منطقه جنگل که یکی از نقاط محروم کشور است باید تمام شود و با دید مثبت به مردم مستضعف جنگل در این حوزه کمک مضاعف دولت انجام شود.

وی گفت:به دلیل نداشتن نگهبان برای این ساختمان نیمی از مصالح تخریب و حتی قسمتی توسط افراد ناب به غارت رفته و می طلبد مسئولان زی نفع گشایی در این باره برای بخش درمان و سلامت این شهر که مردمش آرزوی ارتقائ شاخص های سلامت و بهداشت را دارند انجام شود.

سید حسن حسینی عضو دیگر شورای اسلامی جنگل هم از مسئولان خواست با تخصیص اعتبار مناسب هر چه سریعتر برای تحقق آمال مردم محروم جنگل کمک نمایند تا از خدمات این مرکز مردم بهره مند شوند.

بخشدار جنگل نیز در گفت و گو با قدس آنلاین  با تقدیر از اعزام گروه های جهاد در حوزه بهداشت گفت:بخش جنگل از محروم ترین نقاط کشور در استان خراسان است که با همت گروه های جهاد در حوزه بهداشت امسال به ده هزار نفر خدمات رایگان بهداشتی ارائه شد

جواد ابراهیم زاده گفت:مرکز جامع سلامت منتظر حرکت مثبت مسئولان برای تکمیل است و از مسئولان بهداشت می خواهیم با تخصیص اعتبار و پی گیری مجدد این پروژه  را به جیریان اندازند.

 مدیر شبکه بهداشت رشتخوار هم ضمن تایید مشکلات موجود بر سر راه تکمیل این دو پروژه به خبرنگار  ما گفت: اگر این پروژه ها از پیمانکار قبلی گرفته شود و از طریق خود دانشگاه علوم پزشکی انجام شود این پروژه ها در کوتاهترین مدت تکمیل و به بهره برداری می رسد

دکتر مهدی کلاتی به قدس آنلاین با اشاره به پیگیری و ساخت ۱۴ پروژه عمرانی در حوزه سلامت شهرستان رشتخوار با اعتبار ۸۶هزار میلیون ریال اظهار داشت:پروژه مراکز سلامت جنگل و فتح آباد چند سالی است به دلیل کمبود اعتبار به سر انجام نرسیده واگر این مراکز به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شود ظرف دو سه ماه به بهره برداری می رسد.

وی گفت:در حال حاضر رشتخوار دارای ۳۷ خانه بهداشت؛ دو مرکز اورژانس جاده ای، یک بیمارستان دارد  که برای ۶۵ هزار نفر جمعیت شهرستان خدمات ارائه می کند.

دکتر کلاتی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار تا ۲ ماه آینده پروژههای  بهداشتی و درمانی این  شهرستان رشتخوار بهره برداری می رسد.

 وی افزود: بیمارستان حضرت زهرا(س) رشتخوار ۳ نفر پزشک متخصص داخلی، اطفال و روانپزشکی دارد که مشغول ارائه خدمات به همشهریان می باشند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رشتخوار افزود: در حال حاضر این بیمارستان به دستگاه سونوگرافی مجهز شده است و پیگیر تامین نیروی متخصص رادیولوژی از حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

 به گفته وی اتاق امحا زباله و انژری و استریلیزاسیون بیمارستان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کلاتی افزود: ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت جنگل و فتح آباد در اختیار اداره راه و شهرسازی استان خراسان رضوی می باشد و در حال حاضر دارای ۴۰ و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد. رشتخوار ۶۵ هزار نفر جمعیت دارد که اهالی به دلیل راه اندازی نشدن بیمارستان هنوز برای درمان  برای مراجعه به بیمارستان  در شهرستانهای تربت و خواف و مشهد برای درمان با هزینه های گزاف سرگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.