سرمربی تیم فوتبال سایپا دیگر تمایلی برای صحبت درباره حمله عربستانی ها ندارد.

علی دایی: جواب الهلالی ها را در اینستاگرامم دادم

به گزارش قدس آنلاین، علی دایی در گفتگویی به سئوالات مختلف درباره باشگاه پرسپولیس و حمله عربستانی ها به وی پاسخ داد:

-بابت حضور بازیکنان سایپا که با شما به این تیم آمده اند و در تیم ملی نوجوانان درخشش قابل توجهی داشتند به شما تبریک می گوییم؟
البته از تیم پایه های سایپا اله یار صیادمنش هم در تیم ملی نوجوانان حضور داشت که گل اول ایران را به ثمر رساند و محمد شریفی و طاها شریعتی از بهترین های فوتبال ایران هستند. شریفی و شریعتی از زمانی که پیش ما آمده اند، خیلی خوب کار کرده اند. با وجود سن کمی که دارند، پا به پای بزرگ‌ها کار می کنند. به اعتقاد من آنها جا دارند که بهتر از این ها بشوند و پیشرفت بیشتری کنند.

-حالا در ادامه معرفی کریم انصاری‌فر، محمد عباس‌زاده، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، مهدی طارمی و احمد نورالهی شاهد معرفی دو استعداد دیگر به نام های محمد شریفی و طاها شریعتی توسط علی دایی به فوتبال ایران هستیم و این روند همچنان ادامه دارد؟
من کار خودم را به صورت طبیعی انجام می دهم. به عنوان کسی که از همین فوتبال آمده‌ام، وظیفه خودم می‌دانم که در حد توانم کمک کوچکی به آینده فوتبال ایران بکنم. برای من نام‌ها تفاوت خاصی ندارد. هر کس لایق باشد و دارای قابلیت و توانایی‌ها بالایی باشد، مورد استفاده قرار می‌دهیم. خوشحالم توانسته‌ام با چنین بازیکنانی کار کنم.

-به نظر شما استعدادهای جدیدی که در تیم ملی نوجانان ظهور کرده‌اند، تا کجا پیشرفت خواهند کرد؟
این موضوع بستگی به تلاش و انگیزه خودشان دارد. جا دارد به کادر فنی تیم ملی نوجوانان و بازیکنانی این تیم تبریک بگویم. در شروع بازی‌ها نتیجه خیلی خوبی برابر گینه کسب کردند. به امید خدا در بازی های آینده برابر آلمان و کاستاریکا نیز موفق عمل و این تورنمنت را با بهترین نتایج سپری کنند.

-حضور بازیکنان متعدد از سایپا در رده‌های مختلف تیم ملی نشان‌دهنده عمل کرد خوب تیم شما در لیگ‌های مختلف است؟
خدا را شکر سایپا شرایط خوبی دارد. سایپا از ابتدا باشگاهی بوده است که به تیم‌های پایه خود اهمیت می‌داده و بازیکنان بسیاری از تیم‌های پایه به تیم بزرگسالان خودش وارد کرده است. این موضوع حاصل مدیریت خیلی خوبی است که در تیم‌های پایه سایپا برقرار است.

-یک سوال شخصی از خودتان دارم و بعد به فوتبال برمی گردیم. علی دایی در عرصه ورزش، تحصیل، اقتصاد و غیره به موفقیت های قابل توجهی رسیده است. اما همچنان می بینیم که دربی یادگیری بیشتر و رسیدن به مدارج بالاتر است. مثل همین حضور در دانشگاه و دکترای جامعه شناسی. چنین شخصیتی بی شک می تواند الگوی مناسبی برای جوانان ما قرار بگیرد؟
انسان تا زمانی که زنده است باید یادگیری علوم مختلف تلاش کند. من هم با همین انگیزه که مسائل بیشتری را یاد بگیرم و معلوماتم بیشتر شود، کنکور امتحان دادم. خدا هم دوستم داشت و قبول شدم. حالا می خواهم در این رشته هم معلومات جامع و آکادمیک داشته باشم تا اگر کسی از من سوالی داشت، بتوانم جواب درستی به سوالش بدهم. اگر کمکی از دستم برای کسی برمی‌آمد، بتوانم درست کارم را انجام بدهم. جز این هم هدفی از ورود به این رشته ندارم.

-با شرایطی که در فوتبال و سایر مسائل مرتبط با زندگی دارید، این شرایط جدید مسئله ساز نمی‌شود؟
الان که فکر می کنم، می بینم که درگیری و مشغله کاری زیادی دارم. کلاس ها ما هم روزهای چهارشنبه و پنجشنبه است. درست روزهایی که در تهران یا شهرستان بازی داریم و یا در اردوی پیش از بازی حضور داریم. با این وجود تمام سعی و تلاشم را می کنم و جوری برنامه ریزی خواهم کرد  که این فرصت را از دست ندهم.

-اتفاقاتی که برای باشگاه های تراکتورسازی و استقلال رخ داد، درس عبرت نشد تا همان مسائل به گونه ای دیگر برای پرسپولیس رقم بخورد! این مسائل به اعتبار فوتبال ایران در آسیا و جهان لطمه وارد نمی کند؟
اگر به آرشیو مطالب رسانه های مکتوب رجوع کنید، ما فوتبالی ها پیش از این پیرامون این موارد زیاد صحبت کرده ایم. خود من به شکل های مختلف در این خصوص صحبت کرده ام. برای خود من وقتی با باشگاهی مسائلی پیش می آمد، موارد زیادی را گوشزد کرده ام. اما خیلی ها گفتند که فلانی چون پای منافع خودش در میان است، این صحبت‌ها را مطرح می کند. اما من درد فوتبال را می گفتم. زمانی که افرادی می آیند در مصدر باشگاه های بزرگ ما و عهده دار مدیریت آنها می شوند که تجربه ای در این زمینه نداشته اند و کسی اسم آنها را نشنیده بود، مطمئن باشید این اتفاقات و محرومیت ها رخ می دهد. به غیر از این شما انتظار دیگری نمی توانید داشته باشید.

-در این ماجرای محرومیت پرسپولیس، مهدی طارمی که شانس اول کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را داشت هم، سوخت و فرصت خوبی را از دست داد؟
من از چند و چون قضایا خبر ندارم. اما خود مهدی هم در این ارتباط مرتکب اشتباه شده است. باشگاه هم مرتکب اشتباهاتی شده است. مگر می شود بازیکنی که به یک تیم خارجی رفته و قرارداد، رسمی بین طرفین منعقد شده را مگر می شود بدون برگه فسخ قرارداد جذب کرد؟! اصلا نمی توانم چنین مساله ای را حلاجی و تحلیل کنم.

از طرف باشگاه پرسپولیس عنوان شده که قرارداد مهدی طارمی پیش از پیوستن وی به ریزه اسپور ترکیه تمدید شده بود؟
این چه صحبتی است که مطرح می کنید؟ متاسفانه بزرگترین اشتباه باشگاه نیز بیان همین امر بوده است. مگر چنین چیزی می شود؟! آنقدر صحبت های متفاوت مطرح می شود! چگونه می شود زمانی که مهدی طارمی به ریزه اسپور رفته بود، با افتخاری می گفتند که ما او را به پرسپولیس بازگرداندیم. شما با مروری در آرشیو رسانه های مکتوب در آن مقطع به جوابی که دنبالش هستید، خواهید رسید.

-مورد دیگری این که شما به عنوان یک پرسپولیس پیش از دو بازی برابر الاهلی و الهلال عربستان صحبت هایی کرده بودید که با رفتار غیر انسانی دو عضو سابق و فعلی الهلال مواجه شد. البته حمایت هم تیمی های سابق شما، رسانه ها، مردم و فدراسیون فوتبال اسطوره بین المللی ورزش ایران را شاهد بودیم؟
من در حمایت از پرسپولیس صحبتی کردم که باید می کردم. در این بین یک سری مسائل را آدم هایی که همه امورشان مشخص است. حرف هایی زدند. این موضوع برای رسانه ها مهم بود. وگرنه من به این مساله پوچ و بی ارزش اهمیت ندادم. نه اسامی این افراد را شنیده بودم و نه برایم مهم بود. تنها در صفحه اینستاگرامم یک جواب کوچک به این افراد دادم.

-بله اسم به اصطلاح کاپیتان سابق الهلال را نشنیده بودیم. شاید سرشناس‌ترین کاپیتان این تیم سامی الجابر و یوسف الثنایان باشند؟
من به هیچ وجه آن دو شخص را نمی‌شناسم و صحبت‌های‌شان برایم اهمیت ندارد. رسانه‌ها بودند که این افراد را در مملکت ما بزرگ کردند. وگرنه آنها کی هستند که بخواهم راجع به آنها صحبت کنم؟!

-حالا پرسپولیس با شرایط موجود، بازی برگشت برابر الهلال را در پیش دارد. آیا یک پرسپولیس- آلیمای دیگری شاهد خواهیم بود؟
واقعیت این که پرسپولیس کار خیلی سختی در بازی برگشت با الهلال پیش رو دارد. شما نمی توانید شرایط بازی برگشت پرسپولسیس - آلیما را با شرایط در دیدار برگشت پرسپولیس برابر الهلال را قیاس کنید. این بازی در مسقط برگزار می شود. آن بازی ما در ورزشگاه آزادی و با حمایت هواداران توانستیم به آن نتیجه دست یابیم. حضور هوادار و بازی کردن در ورزشگاه آزادی خودش نعمت بزرگی برای پرسپولیس محسوب می گردد. متاسفانه پرسپولیس بازی رفت را بد به الهلال واگذار کرد. فوق اختلاف نتیجه بازی باید 2-صفر می شد. اما نتیجه 4-صفر را جبران کردن خیلی سخت است.

-و سوال آخر؛ سایپا چه زمانی دوباره در کورس مدعیان قهرمانی قرار خواهد گرفت؟
ما تمام سعی‌مان را می کنیم و امید به خدا با یکی، دو پیروزی متوالی به جایگاه بهتری خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.