کرمان - استاندار کرمان صبح سه شنبه به شهرستان رفسنجان سفر کرد و در بدو ورود از بزرگترین مجموعه خشتی جهان (مجموعه حاج آقا علی رفسنجان) بازدید کرد.

مجموعه «حاج آقا علی» با حضور رئیس جمهور در آذرماه سال جاری افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پروژه مرمت و بازسازی خانه حاج آقا علی رفسنجان از ۲۷ مهر ماه سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون این پروژه ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از خانه حاج آقا علی رفسنجان، درجمع اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: روز اولی که کار مرمت و بازسازی مجموعه حاج آقا علی آغاز شد، کمتر کسی باور می کردبه مرحله ای برسد که طی دو ماه آینده در آستانه بهره برداری و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.
استاندار کرمان از مجموعه  حاج آقا علی رفسنجان به عنوان الگویی از طرح های اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه اقتصادی یاد کرد و افزود: اگر وحدت و همدلی بین مسئولین وجود داشته باشد، می توان به راحتی خلق ثروت کرد.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: این مجموعه متعلق به همه مردم جهان است و کشوری مثل ایران می تواند با استفاده از ظرفیت های گردشگری بیشترین حجم گردشگری خارجی را داشته باشد.

وی با بیان این که می توان به ازای هر گردشگر ۱۲ شغل پایدار ایجاد کرد، اظهار داشت: در دولت دوازدهم به سمت نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی پیش می رویم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: کارهایی را که در استان شروع شده با جدیت و با مشارکت همگان به ویژه همراهی اصحاب رسانه و مطبوعات که نقش ثاثیر گذاری در ایجاد همدلی دارند، به پیش خواهیم برد و معتقدم با گذشت و فداکاری می توان رشد یافت و به سمت درآمد پایدار و اشتغالزایی در استان رفت.

رزم حسینی ادامه داد: پیگیری می کنیم که در آذرماه سال جاری مجموعه حاج آقا علی رفسنجان با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

مجموعه خشتی جهان یکی از مقاصد گردشگری دنیا

وی با اشاره به این که در مجموعه حاج آقا علی رفسنجان بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در مرمت و بازسازی دخیل بودند و سعی شده از نیروهای بومی و مصالح منطقه استفاده شود، اظهار داشت: این امر توانسته است گردش مالی خوبی درمنطقه ایجاد کند و اگر از این پروژه به خوبی تبلیغ شود، می تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دنیا معرفی شود.

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص بورس پسته، گفت: بورس پسته از سال گذشته راه اندازی شده و در کرمان با پیگیری های ستاد عالی پسته استان، این بورس فعال است و  می تواند ابزاری برای کشف قیمت واقعی پسته و مراجعه کشاورزان برای فروش محصولشان باشد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ استفاده از بورس پسته ترویج شود تا مشکلات مربوط به این فروش این محصول مرتفع گردد.

رزم حسینی افزود: کشاورزان پسته را با آب  ارزان و بدون دریافت مالیات تولید می کنند و در خشکسالی با حفر چاه های متعدد، روزگار کشاورزی استان به این وضع رسیده است.

وی اظهار داشت: در حوزه طرح همیاران آب که به عنوان الگویی در سطح کشور مدون شده است، طرح تجمیع اراضی کشاورزی مطرح شده زیرا خرده مالکین جز این که خودشان به سمت فقر اقتصادی ببرند، کار دیگری از دستشان بر نمی آید.

۱۱۰ نفر اشتغال زایی مستقیم با بهره برداری از مجموعه خانه خشتی

سرایداری مدیرعامل بنیاد موقوفات استان نیز در جمع خبرنگاران با بیان این که این مجموعه دارای یک سالن کنفرانس ۱۰۰ نفره است، افزود: کافی شاپ، رستوران سنتی، تالار پذیرایی، ۱۶ سوئیت لوکس و معمولی، حمام سنتی و مجموعه ورزشی از دیگر بخش های خانه ی حاج آقا علی رفسنجان است.

وی با بیان این که در راستای مرمت این خانه، روزانه ۱۵۰ نیروی بومی مشغول کار بوده اند، گفت: سعی داریم از سوغات کرمان هم چون پسته، گلیم، فرش و مس در تزئین این مجموعه استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه، برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود.

افتتاح دبستان پسرانه غیر دولتی شهید حسن احمدی

در ادامه سفراستاندار کرمان به شهرستان رفسنجان، دبستان پسرانه غیر دولتی شهید حسن احمدی (دوره دوم) با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان، افتتاح شد.

این واحد آموزشی از سال ۱۳۸۵ با ۲۵ دانش آموز با نام «شهید حسن احمدی» راه اندازی شده و با همکاری مسئولان، این مجموعه به سه ساختمان در دوره اول و دوم افزایش یافته است.

فاز دوم این مجموعه نیز یک هزار مترمربع وسعت دارد که در سال های آتی بر اساس نیاز آموزشی موجود شهرستان، احداث خواهد شد.

برای خرید زمین، احداث و تجهیز این مجموعه  تاکنون دو و نیم میلیارد تومان هزینه شده که با راه اندازی آن برای ۴۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار کرمان در آئین افتتاح فاز اول این مجموعه آموزشی گفت: مردم شهرستان رفسنجان در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی داشته اند که باید از مبارزان بزرگی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله شیخ محمد هاشمیان و آیت الله پور محمدی یاد کرد.

علیرضا رزم حسینی افزود: شهرستان رفسنجان فرماندهان عالی مقامی در لشکر ۴۱ ثارالله داشت و در دوران دفاع مقدس کمک های مردمی بسیار زیادی از سوی مردم این شهرستان برای رزمندکان ارسال می شد.

وی با اشاره به پتانسیل های مردمی گسترده در شهرستان رفسنجان، خاطرنشان کرد: در این شهرستان در حوزه کشاورزی و اقتصادی کمتر از نقش مردم استفاده شده است و این نقش باید توسعه یابد.

باید ثروت حاصل از پسته را به استان باز گردد

استاندار کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان رفسنجان، از ترمینال فرآوری و ضبط پسته آگاه بازدید کرد، این ترمینال دارای سه خط ضبط پسته می باشد و در زمینی به مساحت ۴ هکتار احداث شده است وروزانه ۲۵۰ تن محصول پسته وارد این ترمینال و بسته بندی و روانه بازار می شود و سالانه در فصل برداشت پسته ۲۰۰ نفر در این ترمینال کار می کنند.

استاندار کرمان در حاشیه بازدید از این ترمینال پسته در جمع اصحاب رسانه، گفت: سالانه ۱۵۰ هزار تن پسته خشک در استان تولید می شود که اگر به طور متوسط کیلویی ۳۰ هزار تومان قیمت داشته باشد، در مجموع بیش از ۳ هزار میلیارد تومان ثروت برای استان ایجاد می شود.

رزم حسینی با اشاره به این که قبل و بعد از انقلاب بخشی از درآمدهای حاصل از محصول پسته از استان خارج و اغلب درسایر استان ها و خارج از کشور سرمایه گذاری می شود، تاکید کرد: باید کاری اساسی و مهم انجام پذیرد و به کمک فعالان بخش کشاورزی بتوانیم بخشی از این ثروت را به استان بازگردانیم.

استاندار کرمان ادامه داد: در سال جاری ۶۵ هزار تن پسته در شهرستان رفسنجان تولید شده است اما کمتر می‌توان این ثروت را در شهرستان رفسنجان مشاهده کرد.

رزم حسینی ادامه داد: انبارهایی در سطح استان و در مناطق پسته خیز برای دریافت پسته از کشاورزان و تحویل آن به بورس، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: یک اشکال اساسی که در حوزه کشاورزی وجود دارد، بحث خرده مالکی است بنابراین در دولت یازدهم طرح یکپارچه سازی اراضی به طور جدی آغاز شده و در فاز اول تجمیع ۵ هزار هکتار از اراضی استان را در دستور کار داریم که با اجرا ی این طرح، آبیاری به خوبی و سم پاشی نیز به موقع صورت می پذیرد.

بازدیدازمجموعه تفریحی و ورزشی بانوان

استاندار کرمان در ادامه از مجموعه تفریحی و ورزشی بانوان که توسط آگاه سرمایه گذار بخش خصوصی در حال احداث است، بازدید کرد.

این مجموعه ورزشی در خاورمیانه بی نظیر است و  فاز اول آن تکمیل و آماده بهره برداری می باشد، ضمن این که فاز دوم این مجموعه نیز به همراه محوطه سازی در حال اجراست وظرف یکسال آینده به بهره برداری می رسد.

لازم به ذکر است: فاز اول این مجموعه تفریحی ورزشی شامل استخر، سالن بدمینتون و ... و فاز دوم آن شامل مجموعه بولینگ و یک مهمانسرای ۵ ستاره است که دارای ۲۴ اتاق ۲ تختخوابی می باشد وبا بهره برداری از این مجموعه ۳۰ هزار متر مربعی، برای ۴۰۰ نفر در دو شیفت کاری اشتغالزایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.