اصفهان- مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان اعلام کرد: در راستای انجام فعالیت های سازمان از هنرمندانی که کلیپ های ارزشی در زمینه های انقلاب، شهدای مدافع حرم و دستاوردهای انقلاب تولید می کنند، حمایت می کنیم.

حمایت بسیج هنرمندان اصفهان از سازندگان کلیپ های ارزشی برای شهدای مدافع حرم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از اصفهان، حسین الهی دوست ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: از زمان تاسیس این مجموعه ۱۱ سال می گذرد و برای اینکه بتوانیم فعالیت های خود را در استان پیش ببریم، ۲۶ کانون در این زمینه با ما همکاری می کنند و برنامه های ما در این کانون ها برگزار می شود.

وی اظهارکرد: تاکنون ۷ جشنواره شعر در استان اصفهان برگزار شده است که این جشنواره ها معمولاً جشنواره های دوساله است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان برگزاری دو جشنواره هنرهای تجسمی، دو جشنواره سرود، سه جشنواره عکس، چهار جشنواره فیلم و جشنواره نمایش و ۸ جشنواره ادبیات داستانی در طول ۱۱ سال را از عناوین مهم برنامه این سازمان برشمرد.

 وی با بیان اینکه سال گذشته فراخوان عکس با عنوان «کودکان محرم» برگزار شد، تصریح کرد: امسال هم فراخوان عکسی با نام «شاهدان صادق» به مناسبت تشییع ۲۰ شهید دفاع مقدس که در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام برگزار شد و آثار برتر در قالب نمایشگاهی در هنرستان هنرهای زیبا به نمایش در درآمد و ۲۰ اثر به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

الهی دوست گفت: با برگزاری فراخوان عکس در سال ۱۳۹۴ با موضوع شهدای غواص، تعداد ۲ هزار و ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۲۵ اثر به مناسبت « ۲۵ آبان ماه» و «تشییع ۳۷۵ شهید استان اصفهان در سال ۶۱ » به عنوان اثر برتر شناخته شد.   مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان یادآورشد: برنامه های سازمان بسیج هنرمندان در ۱۱ انجمن زیر نظر این مجموعه برگزار می شود و این انجمن ها به عنوان اتاق فکر و هیات های اندیشه هستند که فعالیت های هنری سازمان را برای برگزاری جشنواره ها دنبال می کنند.

وی ادامه داد: این ۱۱ انجمن شامل انجمن های شعر، هنرهای تجسمی، سرودها و آواها و نواها. انجمن عکس، فیلم، نمایش و ادبیات داستانی، خوشنویسی، تعزیه و شبیه خوانی است.

آمار و اطلاعات شهدای هنرمند ازسوی هیچ سازمانی ارائه نشده است

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان افزود: در راستای انجام فعالیت های سازمان از هنرمندانی که کلیپ های ارزشی در زمینه های انقلاب، شهدای مدافع حرم و دستاوردهای انقلاب تولید می کنند؛ حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار و اطلاعات شهدای هنرمند ازسوی  هیچ سازمان و ارگانی ارائه نشده است، اظهار کرد: اعضای این مجموعه شهدای هنرمند را شناسایی کردند که در یک کتاب با نام «ستارگان هنر» به قلم سید رسول زهرایی به چاپ رسید. در جلد اول این کتاب، زندگینامه ۱۰۰ شهید هنرمند به رشته تحریر درآمده است و در صددیم در جلد دوم، شرح حال همه شهدای هنرمند استان اصفهان را منتشر کنیم.

الهی دوست تصریح کرد: برگزاری دوره تربیت و کادر سازی بسیج در رشته های نمایش و عکس در قالب ۱۶۰ ساعت آموزشی برگزار شد و با استقبال خوبی روبرو شد. همچنین ثبت نام در رشته عکاسی آغاز شده است و از ۱۸ مهر ماه علاقمندان به این رشته می توانند در قالب دو کلاس، ۱۶۰ ساعت آموزش ببینند.

وی گفت: در سال جاری برای اولین بار دوره آموزش سرود برای مربیان تئاتر بسیج برگزار شد تا سطح معلومات معلمان قابل قبول شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان اصفهان از اعزام هنرمندان بسیجی به ارودهای راهیان نور غرب خبر داد و اظهارکرد: هنرمندان پیشکسوت در این ارودها شرکت کردند و برگزاری اردوهای علمی و بازدید از کارخانجات صنعتی یکی از مهمترین برنامه های این سازمان است.

در ادامه این نشست خبری معاون هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان نیز در سخنانی گفت: این سازمان در سال های اخیر رویکرد متفاوتی داشته است و به صورت آموزش محور فعالیت های خود را انجام می دهد که این اتفاق خوبی است. در آینده ماموریت اصلی سازمان تربیت و پرورش هنرمندان بسیجی است.

حجت الله سلطانی افزود: طی دوسال گذشته دوره های مختلفی برای بسیجیان برگزار شد و سعی کردیم که جشنواره ها را با رویکرد آموزشی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته به دنبال کادر سازی برای نیروهای بسیجی بودیم، از این رو با فراخوانی به مدت ۱۶۰ ساعت آموزش هنری و عملی برگزار کردیم و ۳۰ نفر را در هنر نمایش و ۴۵ نفر را در دوره عکاسی، آموزش دادیم.

معاون هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان دامه داد: امسال هم به همان شیوه دوره کادر سازی عکس را داریم که از بین ۲۰۰ نفر ۶۰ نفر انتخاب شدند. این دوره ها به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی از برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش و سومین جشنواره سرود و نواهای انقلابی خبر داد و گفت: این جشنواره ها ابتدای بهمن ماه سال جاری برگزار و آیین اختتامیه آن در هفته پایانی همان ماه برگزار خواهد شد.

سلطانی گفت: در صدد هستیم  هنر را به سمت مساجد بکشیم تا دوستان بسیجی بتوانند کار کنند تا فعالیت مساجد راکد نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.