مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از فردا وارد کشور می‌شود، گفت: با ورود این سامانه بارشی نوار شمالی کشور و استان‌های ساحلی دریای خزر با بارش باران و کاهش دمای چهار تا هشت درجه‌ای مواجه می‌شوند.

دمای نوار شمالی کشور ۸ درجه سردتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی ساعات آتی جوی نسبتاً پایدار غالب نقاط کشور را در برمی‌گیرد و تنها بخشهایی از استانهای کردستان، گیلان و خراسان رضوی با بارش پراکنده باران مواجه می‌شوند؛ ضمن اینکه دمای هوا نیز تا حدودی در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: جریانات خنک شمالی و سامانه بارشی جدیدی از عصر فردا چهارشنبه وارد کشور می‌شود که ثمره آن افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و کاهش دما در بخشهایی از نیمه شمالی کشور خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: با ورود این سامانه بارشی به کشور دمای هوا در نوار شمالی و استانهای ساحلی خزر حدود چهار تا هشت درجه کاهش می‌یابد و ابرناکی، بارش باران، رعد و برق و وزش باد نوار شمالی کشور را در برمی‌گیرد.

به گفته وظیفه، بارش‌ها به غیر از سواحل دریای خزر در مناطقی از شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

وی ادامه داد: طی روز پنج شنبه ابرناکی و بارش باران در سواحل دریای خزر ادامه می‌یابد؛ ضمن اینکه بارشها در مناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران نیز رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: دریای خزر از عصر روز چهارشنبه و طی روزهای پنج شنبه و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود؛ در همین مدت بخشهای مرکزی خلیج فارس نیز به سبب وزش باد شدید موج خواهد بود.

وظیفه از وقوع وزش باد شدید و احتمال گرد و غبار در جنوب غرب کشور نیز خبرداد و گفت: طی روز چهارشنبه در جنوب غرب کشور، پدیده وزش باد شدید و  گرد و غبار دور از انتظار نخواهد بود.

وی شهرکرد با یک درجه بالای صفر را خنک‌ترین و بندرعباس با ۴۰ درجه بالای صفر را گرم‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به ۲۸ درجه بالای صفر رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.